با بهرهگيري از تكنيكهاي خاص بازاريابي در اينستاگرام، ميتوانيد نرخ مخاطبانتان را افزايش دهيد و شاهد تأثير محتواي به اشتراك گذاشتهي خود باشيد.
استقبال روزافزون مردم از اينستاگرام، بر كسي پوشيده نيست و پيشبيني ميشود در ۲ تا ۳ سال آينده، نرخ مخاطباني كه از اين پلتفرم استفاده ميكنند به طرز چشمگيري افزايش يابد. همين امر اينستاگرام را به ابزاري مناسب براي بازاريابان تبديل كرده است. استفاده از ۶ تكنيك زير به شما كمك ميكند حداكثر بهره را از اين فرصت بزرگ ببريد.
از تجزيهوتحليل اينستاگرام دوره بازاريابي ديجيتال ماركتينگ براي بهينهسازي حساب كاربري خود استفاده كنيددر تجارت هميشه گفته ميشود چيزي را ميتوان مديريت كرد كه قابلاندازهگيري باشد. اين موضوع براي بسياري از طرحهاي بازاريابي، از جمله بازاريابي در اينستاگرام هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهاي مختلفي براي آناليز عملكرد پستهاي اينستاگرامي وجود دارند كه به برندها كمك ميكنند از اين كانال، استفادهي بهتر و موفقتري داشته باشند.
هنگاميكه به دنبال يك ابزار تحليلي اينستاگرام ميگرديد، بايد به چند قابليت خاص توجه داشته باشيد كه براي بازاريابي از اهميت بيشتري برخوردار هستند. اول و مهمتر از همه، اين ابزار بايد توانايي نظارت بر عملكرد پست را داشته باشد؛ يعني نشان دهد كه كدام پستها بهتر جواب داده و مشاركت بيشتري از آن خود كردهاند و بالاترين نرخ كليك را داشتهاند. اين اطلاعات به بازاريابان كمك ميكند استفادهي مؤثرتري از اينستاگرام داشته باشند.
بهعلاوه، بازاريابان بهاحتمال زياد ميخواهند از ابزاري استفاده كنند كه توانايي برنامهريزي پستها را دارد. اكثر ابزارهاي آناليزي اينستاگرام قادر هستند بهترين بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ زماني را كه براي به اشتراك گذاشتن محتوا مناسب است، تعيين كنند. اين زمان ممكن است خارج از ساعات اداري باشد، به همين دليل برنامهريزي براي به اشتراك گذاشتن محتوا، مفيد و كاربردي است.
درنهايت، بازاريابان به ابزاري نياز دارند كه قادر باشد تأثير كلمات كليدي و هشتگهاي خاص را مشخص كند. اين قابليت باعث ميشود تيم بازاريابي بتواند در لحظات و تجربيات بهيادماندنيتري با مشتريان بالقوه يا مشتريان فعلي در تماس باشد.
از محتواي توليدي توسط كاربران استقبال كنيدUCG يا محتواي توليدي كاربران، پديدهاي است كه رويكرد برندهاي تجاري هرروز به آن بيشتر ميشود. درواقع UCG زماني معنا دارد كه يكي از مصرفكنندگان محتوايي را به اشتراك ميگذارد كه در آن از محصول يا خدمات خاصي استفاده شده است. برندها ميتوانند اين محتوا را بهعنوان شاهد و مدركي بر استقبال اجتماعي از محصولشان، مورد استفادهي مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا ميبرد و باعث ميشود مشتريان اعتماد بيشتري به محصولات داشته باشند.
استفاده از UCG تنها به اينستاگرام محدود نميشود؛ ولي اغلب برندهاي موفق در اينستاگرام از UCG براي به اشتراكگذاري محتواي قانعكنندهاي كه به افزايش اعتبار روايات و داستانهاي آنها منجر ميشود، استفاده ميكنند.
منبع: زوميت