ديجيتال ماركتينگ با ويژگي هاي منحصر به فرد و فوق العاده اي كه دارد تاثير بسيار زيادي روي كسب و كار خواهد داشت. اين كه بسياري از كسب و كار ها سراغ شبكه هاي اجتماعي نمي روند، دليلش نا آگاهي آن ها از تاثير ديجيتال ماركتينگ روي كسب و كارشان است. اگر مديران كسب و كار بدانند، چه قدرتي پشت تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ است و اين شاخه چگونه مي تواند كسب و كارشان را به يك معدن پولسازي تبديل كند، هرگز اجراي آن را به تعويق نمي انداختند. در ادامه ما به اصلي ترين ويژگي هاي ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار و تاثيرات آن صحبت خواهيم كرد.
هجوم مردم به سمت فضاي آنلاين، مهم ترين نقش ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار
دسترسي انبوه مردم به اينترنت و استفاده روزمره آن ها از اينترنت موجب مهم شدن نقش ديجيتال ماركتينگ و تكنيك هاي آن شده است. روزانه تعداد بسيار زيادي از مردم براي خريد محصولات يا خدمات مورد نيازشان، سراغ موتور هاي جستجو و فضاي اينترنت مي روند. طبق آخرين آمار روزانه حدود 7.5 ميليون خريد اينترنتي در ايران صورت مي گيرد. اين آمار نشان دهنده حضور فعال مشتري در دنياي وب است. طبق اين آمار حدود 65% خريد هاي مردم در فضاي آنلاين صورت مي گيرد. براي همين است كه مي گويند كسب و كار هايي كه در اين فضا نباشند بخش اعظم مشتريان خود را از دست مي دهند.
ديجيتال ماركتينگ مخاطبان هدفمند براي كسب و كار شما مي آورد
بگذاريد با يك مثال ساده اين موضوع را براي شما شرح دهم. فرض كنيد شركتي در يكي از اتوبان ها از تبليغات بيلبورد استفاده مي كند. هزينه اين بيلبورد ماهيانه حداقل در بدترين شرايط 400 ميليون تومان است. شايد تعداد زيادي از مردم روزانه آن را ببينند اما آيا آن ها به آن بيلبورد توجهي مي كنند؟ خود شما چند بار از اين شركت ها كه تبليغاتشان را در خيابان ديده ايد خريد كرده ايد؟ واقعا چه قدر افرادي كه اين تبليغ را مي بينند هدفمند هستند؟
همانطور كه مي بينيد بيلبورد با اين كه در زمينه برندينگ مي تواند فوق العاده كمك كننده باشد اما با اين حال بيش از 80% از بينندگان آن به مشتري تبديل نمي شوند. درباره قانون تبديل مخاطب به مشتري در مقاله تبديل مخاطب به مشتري راز افزايش درآمد كسب و كار بيشتر مطالعه كنيد.
ويژگي فوق العاده ديجيتال ماركتينگ هدفگيري دقيق آن است. تكنيك ها و روش هاي ديجيتال ماركتينگ كمك مي كند شما مستقيما به مخاطبيني كه شما را مي خواهند وصل شويد. بر فرض اگر شغل شما فروش لباس ورزشي باشد با آوردن اين فروشگاه روي فضاي آنلاين و استفاده از تكنيك هاي جادويي سئو مي توانيد در كلمه كليدي لباس ورزشي در بين سايت هاي اول باشيد (يعني اگر فردي در گوگل كلمه لباس ورزشي را جستجو كند، شما بين بالا ترين سايت ها باشيد) محصولات، خدمات و تبليغات شما را تعداد زيادي از افراد مي بينند (تعداد اين افراد را در گوگل كيوورد پلنر ببينيد) كه به دنبال لباس ورزش هستند. حال در مرحله بعدي اگر شما از توليد محتوا به درستي استفاده كرده باشيد و معرفي محصولاتتان نيز عالي باشد تعداد زيادي از ورودي ها از شما خريد خواهند كرد.
علاوه بر اين ها شما در مرحله آخر با تكنيك هاي ايميل ماركتينگ مي توانيد مشتريان خود را دوباره به سايت خود برگردانيد و آن ها را با ارائه تخفيف و آپشن هاي ديگر وادار به خريد كنيد. اگر كيفيت محصولات شما بالا باشد ديگر نور علي نور مي شود و آن ها به مشتريان وفادار شما تبديل خواهند شد.
همانطور كه گفتم، ديجيتال ماركتينگ شما را به مخاطبان اصلي خودتان وصل مي كند. البته اين تنها نمونه اي از معجزات ديجيتال ماركتينگ است. تكنيك هاي ديگري مثل بازاريابي شبكه هاي اجتماعي هم به نوبه خود قدرتي فوق العاده دارد كه شما مي توانيد به صورت تخصصي درباره آن در مقاله مربوطه مطالعه كنيد.
منبع: بوم تچ