آرشیو خرداد ماه 1400

آموزش بازاريابي آنلاين

ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار چه نقشي دارد؟

۱۳ بازديد

ديجيتال ماركتينگ با ويژگي هاي منحصر به فرد و فوق العاده اي كه دارد تاثير بسيار زيادي روي كسب و كار خواهد داشت. اين كه بسياري از كسب و كار ها سراغ شبكه هاي اجتماعي نمي روند، دليلش نا آگاهي آن ها از تاثير ديجيتال ماركتينگ روي كسب و كارشان است. اگر مديران كسب و كار بدانند، چه قدرتي پشت تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ است و اين شاخه چگونه مي تواند كسب و كارشان را به يك معدن پولسازي تبديل كند، هرگز اجراي آن را به تعويق نمي انداختند. در ادامه ما به اصلي ترين ويژگي هاي ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار و تاثيرات آن صحبت خواهيم كرد.

 

هجوم مردم به سمت فضاي آنلاين، مهم ترين نقش ديجيتال ماركتينگ در كسب و كار

دسترسي انبوه  مردم به اينترنت و استفاده روزمره آن ها از اينترنت موجب مهم شدن نقش ديجيتال ماركتينگ و تكنيك هاي آن شده است. روزانه تعداد بسيار زيادي از مردم براي خريد محصولات يا خدمات مورد نيازشان، سراغ موتور هاي جستجو و فضاي اينترنت مي روند. طبق آخرين آمار روزانه حدود 7.5 ميليون خريد اينترنتي در ايران صورت مي گيرد. اين آمار نشان دهنده حضور فعال مشتري در دنياي وب است.  طبق اين آمار حدود 65% خريد هاي مردم در فضاي آنلاين صورت مي گيرد. براي همين است كه مي گويند كسب و كار هايي كه در اين فضا نباشند بخش اعظم مشتريان خود را از دست مي دهند.

 

ديجيتال ماركتينگ مخاطبان هدفمند براي كسب و كار شما مي آورد

بگذاريد با يك مثال ساده اين موضوع را براي شما شرح دهم. فرض كنيد شركتي در يكي از اتوبان ها از تبليغات بيلبورد استفاده مي كند. هزينه اين بيلبورد ماهيانه حداقل در بدترين شرايط 400 ميليون تومان است. شايد تعداد زيادي از مردم روزانه آن را ببينند اما آيا آن ها به آن بيلبورد توجهي مي كنند؟ خود شما چند بار از اين شركت ها كه تبليغاتشان را در خيابان ديده ايد خريد كرده ايد؟ واقعا چه قدر افرادي كه اين تبليغ را مي بينند هدفمند هستند؟

همانطور كه مي بينيد بيلبورد با اين كه در زمينه برندينگ مي تواند فوق العاده كمك كننده باشد اما با اين حال بيش از 80% از بينندگان آن به مشتري تبديل نمي شوند. درباره قانون تبديل مخاطب به مشتري در مقاله تبديل مخاطب به مشتري راز افزايش درآمد كسب و كار بيشتر مطالعه كنيد.

ويژگي فوق العاده ديجيتال ماركتينگ هدفگيري دقيق آن است. تكنيك ها و روش هاي ديجيتال ماركتينگ كمك مي كند شما مستقيما به مخاطبيني كه شما را مي خواهند وصل شويد. بر فرض اگر شغل شما فروش لباس ورزشي باشد با آوردن اين فروشگاه روي فضاي آنلاين و استفاده از تكنيك هاي جادويي سئو مي توانيد در كلمه كليدي لباس ورزشي در بين سايت هاي اول باشيد (يعني اگر فردي در گوگل كلمه لباس ورزشي را جستجو كند، شما بين بالا ترين سايت ها باشيد) محصولات، خدمات و تبليغات شما را تعداد زيادي از افراد مي بينند (تعداد اين افراد را در گوگل كيوورد پلنر ببينيد) كه به دنبال لباس ورزش هستند. حال در مرحله بعدي اگر شما از توليد محتوا به درستي استفاده كرده باشيد و معرفي محصولاتتان نيز عالي باشد تعداد زيادي از ورودي ها از شما خريد خواهند كرد.

علاوه بر اين ها شما در مرحله آخر با تكنيك هاي ايميل ماركتينگ مي توانيد مشتريان خود را دوباره به سايت خود برگردانيد و آن ها را با ارائه تخفيف و آپشن هاي ديگر وادار به خريد كنيد. اگر كيفيت محصولات شما بالا باشد ديگر نور علي نور مي شود و آن ها به مشتريان وفادار شما تبديل خواهند شد.

همانطور كه گفتم، ديجيتال ماركتينگ شما را به مخاطبان اصلي خودتان وصل مي كند. البته اين تنها نمونه اي از معجزات ديجيتال ماركتينگ است. تكنيك هاي ديگري مثل بازاريابي شبكه هاي اجتماعي هم به نوبه خود قدرتي فوق العاده دارد كه شما مي توانيد به صورت تخصصي درباره آن در مقاله مربوطه مطالعه كنيد.

 

منبع: بوم تچ

ديجيتال ماركتينگ، مهارتي ضروري براي رشد يك كسب‌وكار در دنياي امروز

۱۷ بازديد

حتما تاكنون با واژه ديجيتال ماركتينگ مواجه شده‌ايد. علم و فني كه اگرچه عمر زيادي ندارد اما به سرعت به يكي از پول‌سازترين مهارت‌ها در دنياي امروز تبديل شده است. در واقع مي‌توان مهارت ديجيتال ماركتينگ را يكي از ابزارهايي دانست كه تعيين كننده موفقيت يا عدم موفقيت كسب‌وكارهاي جديد است.

البته نمي‌توان منكر شد كه ديجيتال ماركتينگي كه در ايران اجرا مي‌شود چندين مرحله از موارد مشابه در كشورهاي توسعه‌يافته عقب‌تر است اما باز هم به نسبت سال‌هاي اخير رشد خوب و قابل توجهي داشته است.

با توجه به بسترهايي كه در حال حاضر در زمينه ديجيتال ماركتينگ در كشور فراهم است و رشدي كه مي‌توان براي آن متصور بود لازم است تا افراد بيشتري با اين علم آشنا و به اين حوزه ورود كنند. از اين رو بهترين دوره آموزش ديجيتال ماركتينگ آقاي عادل طالبي با هدف پرورش و تربيت متخصصان ديجيتال ماركتينگ ارائه شده است

 

منبع:اخبار رسمي

مزايا و اهميت ديجيتال ماركتينگ چيست؟ فراتر از تكنيك هاي ديگر

۱۸ بازديد

امروزه مشتريان درهر زمان و هر مكاني كه نياز به اطلاعات داشته باشند به سرعت به آن دسترسي دارند. جا دارد از اينترنت و جهاني شدن تشكر ويژه اي داشته باشيم كه اين امكان را  از طريق رايانه ها، تبلت ها يا تلفن هاي همراه  براي همگان فراهم كرده است. با تشكر از اينترنت و جهاني شدن، اكثر مردم جهان قادر به دسترسي به اطلاعات از طريق هستند.

چرا بازاريابي ديجيتال بسيار مهم است و مزاياي زيادي براي كسب وكار شما مي دهد؟

ارسال نظرات مثبت و  بازخورد مشتريان  در مورد شركت  يا محصول شما مي تواند مشتري هاي جديد را جذب كند و ارتباط طولاني مدتي ميان آنها و شركت برقرار كند. اما مراقب باشيد! اين هر دو راه كار مي كند! مشتريان خوشحال مي توانند به شما كمك كنند اما مشتري ناراضي مي توانند به طور جدي به كسب و كار شما آسيب برسانند. به همين دليل به عنوان صاحب كسب و كار اطمينان حاصل كنيد كه هميشه نكات زير را به ياد داشته باشيد:

تعامل با رسانه هاي ديجيتال و ديجيتال ماركتينگ را فراموش نكنيد

شما به سادگي مي توانيد مشتريان جديد را از طريق كانال هاي رسانه هاي اجتماعي كه يكي از روش هاي ديجيتال ماركتينگ است، بدست آوريد. هنگام انجام اين كار، اطمينان حاصل شود كه آنها را با توجه به منافع خود به گروه هاي مختلف مشتري تقسيم كنيد. بعدها، شما قادر خواهيد بود با آنها تعامل داشته و اقدامات مختلف را در مورد آنها بكار بگيريد.

هرچقدر لايك بيشتر بهتر!

به عنوان بخشي از بازاريابي ديجيتال - رسانه هاي اجتماعي دست كم گرفته شده اند. اين يك اشتباه بزرگ است زيرا سهام "فيس بوك" يا "توييتر" مي تواند به رشد شركت شما كمك كند تا اعتبار و اعتماد را ايجاد كند.  اين رسانه ها همچنين ترافيك را به وب سايت مي رسانند و بدون هزينه هستند. آنچه شما بايد انجام دهيد اين است كه پلاگين رسانه اجتماعي را بر روي سايت خود قرار دهيد و مشتريان خود را در مورد اخبار شركت، تخفيف ها و غيره به روز نگه داريد. توجه داشته باشيد كه زمانبندي به روزرساني ها را برنامه ريزي كرده و آنها را با اطلاعات  بيش از حد اذيت نكنيد.

جلوتر از رقباي خود باشيد

روز به روز روشهاي تبليغاتي سنتي  كسب و كار بيشتر از قبل  رد مي شوند و كسب و كارها  تمركز خود را بر جستجوگرها، گوگل ادوردز يا رسانه هاي اجتماعي يا سئو كه هزينه هاي هنگفتي نيز دارند، قرار مي دهند. به همين دليل است كه بازار به طور فزاينده اي رقابتي مي شود و شركت هاي بزرگ پيش از شركت هاي كوچك پيش مي روند. به عنوان يك كسب و كار كوچك در بازار، شما نمي توانيد با آنها رقابت كنيد، اما چيزي است كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه  از ابزار Google Alerts براي نظارت بر رقباي خود استفاده كنيد. اين ابزار به شما اين امكان را مي دهد كه محصولات رقبا و استراتژي هاي بازاريابي خود را رديابي كنيد تا بتوانيد از آنها چيزي ياد بگيريد و استراتژي كسب و كار خود را بهبود بخشد.

فراتر از مرزها برو

بسياري از بازاريابان ديجيتال، وب سايت يا تجارت الكترونيك را ايجاد مي كنند و در جستجوگرها و / يا AdWords سرمايه گذاري مي كنند. اما براي اينكه كسب و كار خود را رشد دهند به استراتژي واقعي نياز دارند كه مشتريان بالقوه را  در ابتدا قرار داده و از همه ابزارهاي موجود براي به دست آوردن آنها استفاده كنند.

شهرت كسب و كار براي اولين بار!

شهرت خوب براي هر كسب و كاري ضروري است. بدون اعتماد و اعتماد مشتري يك شركت ديگر زنده نخواهد ماند. به خصوص در سال هاي گذشته اهميت شهرت به طور فزاينده اي قابل توجه است. اگر يك كسب و كار شهرت خوبي داشته باشد، مشتريان ممكن است اين شركت خاص را از بسياري از بازارها انتخاب كنند. شهرت مثبت بازاريابان را قادر مي سازد تا محصولات / خدمات خود را در يك بازار بسيار رقابتي متفاوت با رقباي بزرگ رقابت كنند. چگونه يك شهرت خوب ايجاد كنيم؟ اطمينان حاصل كنيد كه با مشتريان خود و هر كسي كه با شركت خود ارتباط برقرار مي كند از طريق وب سايت، ايميل، رسانه هاي اجتماعي ارتباط برقرار كنيد. به هر شك و ترديدي پاسخ دهيد، اين  روش به شما كمك  مي كند و مطمئن شويد كه رابطه طولاني مدت با مشتريانتان ايجاد مي كنيد.

 

منبع: سئوكار

ارتباط سئو با ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

۷ بازديد

سئو در ديجيتال ماركتينگ در حقيقت پروسه اي است كه در آن هدف اصلي اين است كه كاربر بتواند به آساني وبسايت شما را يافته و از آن بهره ببرد و گوگل در آن به آساني بتواند عمل كرولينگ انجام دهد و در نهايت آن را طبقه بندي كند. به زبان آسان تر  بايد گفت هدف از سئو ماركتينگ  كمك به مشتريان و كاربران براي پيدا كردن شما در ميان هزاران هزار رقيب ديگر است.

 

نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ

سئو قسمت انتگرالي از استراتژي هر نوع ديجيتال ماركتينگ است كه هدف آن اقدام به يك عمليات جامع در راستاي هدايت مشتري و كاربر به سمت بيزينس و كسب و كار شما در فضاي آنلاين و مجازي به منظور خريد و استفاده از محصول و خدمات شماست، كه براي اين كار حتما بايد از رنك و رتبه بندي بالاي شما درSERP ( صفحه نتيجه موتور جستجو ) اطمينان حاصل كرد.

 

نقش تبليغات در سئو ماركتينگ

بديهي ست كه براي هر بيزينس و كسب و كاري  تبليغات از الزامات است علل الخصوص زماني كه مردم شناختي از آن بيزينس و يا برند ندارند، وقتي سخن از سئو سايت فروشگاهي و ديجيتال ماركتينگ مي شود بايد دانست كه تبليغات مي تواند در وبسايت براي شما ترافيك بالايي به ارمغان آورد. توجه به سئو و اصول سئو ماركتينگ مي تواند براي شما يك تبليغ رايگان و مفيد باشد و شما را در رسيدن به هدف خود هدايت كند.

 

مثالي ساده براي درك نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ

تصور كنيد كه يك فروشگاهي داريد بدون هيچ نوع نام و نشان و دسته بندي، مي شود انتظار داشت كه افراد از روي كنجكاوي براي جستجو در خصوص كالاي الف وارد فروشگاه شما شوند ولي شما در حال عرضه ي كالاي ب هستيد. حالا تصور كنيد كه شما فروشگاه و يا مغازه اي داريد كه در آن توانسته ايد به راحتي با انتخاب نوع اسم براي فروشگاه خود و عكس از محصول خود توجه افرادي كه در حال گذر از فروشگاه شما هستند را جلب كنيد، اين اتفاق منجر مي شود كه مشتريان از شما در مورد چيزي كه به عرضه گذاشته ايد سوال نمايند و حتي شما را به افراد ديگر نيز معرفي كنند و تجربيات خود درمورد خريد از شما را با ديگران به اشتراك گذارند. مثال اول مصداقي از يك وبسايت بهينه سازي نشده و مثال دوم  مصداقي ست از يك وبسايت بهينه سازي شده و هدفمند.

 

منبع: ريراكو سئو

ارتباط سئو با ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

۷ بازديد

سئو در ديجيتال ماركتينگ در حقيقت پروسه اي است كه در آن هدف اصلي اين است كه كاربر بتواند به آساني وبسايت شما را يافته و از آن بهره ببرد و گوگل در آن به آساني بتواند عمل كرولينگ انجام دهد و در نهايت آن را طبقه بندي كند. به زبان آسان تر  بايد گفت هدف از سئو ماركتينگ  كمك به مشتريان و كاربران براي پيدا كردن شما در ميان هزاران هزار رقيب ديگر است.

 

نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ

سئو قسمت انتگرالي از استراتژي هر نوع ديجيتال ماركتينگ است كه هدف آن اقدام به يك عمليات جامع در راستاي هدايت مشتري و كاربر به سمت بيزينس و كسب و كار شما در فضاي آنلاين و مجازي به منظور خريد و استفاده از محصول و خدمات شماست، كه براي اين كار حتما بايد از رنك و رتبه بندي بالاي شما درSERP ( صفحه نتيجه موتور جستجو ) اطمينان حاصل كرد.

 

نقش تبليغات در سئو ماركتينگ

بديهي ست كه براي هر بيزينس و كسب و كاري  تبليغات از الزامات است علل الخصوص زماني كه مردم شناختي از آن بيزينس و يا برند ندارند، وقتي سخن از سئو سايت فروشگاهي و ديجيتال ماركتينگ مي شود بايد دانست كه تبليغات مي تواند در وبسايت براي شما ترافيك بالايي به ارمغان آورد. توجه به سئو و اصول سئو ماركتينگ مي تواند براي شما يك تبليغ رايگان و مفيد باشد و شما را در رسيدن به هدف خود هدايت كند.

 

مثالي ساده براي درك نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ

تصور كنيد كه يك فروشگاهي داريد بدون هيچ نوع نام و نشان و دسته بندي، مي شود انتظار داشت كه افراد از روي كنجكاوي براي جستجو در خصوص كالاي الف وارد فروشگاه شما شوند ولي شما در حال عرضه ي كالاي ب هستيد. حالا تصور كنيد كه شما فروشگاه و يا مغازه اي داريد كه در آن توانسته ايد به راحتي با انتخاب نوع اسم براي فروشگاه خود و عكس از محصول خود توجه افرادي كه در حال گذر از فروشگاه شما هستند را جلب كنيد، اين اتفاق منجر مي شود كه مشتريان از شما در مورد چيزي كه به عرضه گذاشته ايد سوال نمايند و حتي شما را به افراد ديگر نيز معرفي كنند و تجربيات خود درمورد خريد از شما را با ديگران به اشتراك گذارند. مثال اول مصداقي از يك وبسايت بهينه سازي نشده و مثال دوم  مصداقي ست از يك وبسايت بهينه سازي شده و هدفمند.