امروزه مشتريان درهر زمان و هر مكاني كه نياز به اطلاعات داشته باشند به سرعت به آن دسترسي دارند. جا دارد از اينترنت و جهاني شدن تشكر ويژه اي داشته باشيم كه اين امكان را از طريق رايانه ها، تبلت ها يا تلفن هاي همراه براي همگان فراهم كرده است. با تشكر از اينترنت و جهاني شدن، اكثر مردم جهان قادر به دسترسي به اطلاعات از طريق هستند.
چرا بازاريابي ديجيتال بسيار مهم است و مزاياي زيادي براي كسب وكار شما مي دهد؟
ارسال نظرات مثبت و بازخورد مشتريان در مورد شركت يا محصول شما مي تواند مشتري هاي جديد را جذب كند و ارتباط طولاني مدتي ميان آنها و شركت برقرار كند. اما مراقب باشيد! اين هر دو راه كار مي كند! مشتريان خوشحال مي توانند به شما كمك كنند اما مشتري ناراضي مي توانند به طور جدي به كسب و كار شما آسيب برسانند. به همين دليل به عنوان صاحب كسب و كار اطمينان حاصل كنيد كه هميشه نكات زير را به ياد داشته باشيد:
تعامل با رسانه هاي ديجيتال و ديجيتال ماركتينگ را فراموش نكنيد
شما به سادگي مي توانيد مشتريان جديد را از طريق كانال هاي رسانه هاي اجتماعي كه يكي از روش هاي ديجيتال ماركتينگ است، بدست آوريد. هنگام انجام اين كار، اطمينان حاصل شود كه آنها را با توجه به منافع خود به گروه هاي مختلف مشتري تقسيم كنيد. بعدها، شما قادر خواهيد بود با آنها تعامل داشته و اقدامات مختلف را در مورد آنها بكار بگيريد.
هرچقدر لايك بيشتر بهتر!
به عنوان بخشي از بازاريابي ديجيتال - رسانه هاي اجتماعي دست كم گرفته شده اند. اين يك اشتباه بزرگ است زيرا سهام "فيس بوك" يا "توييتر" مي تواند به رشد شركت شما كمك كند تا اعتبار و اعتماد را ايجاد كند. اين رسانه ها همچنين ترافيك را به وب سايت مي رسانند و بدون هزينه هستند. آنچه شما بايد انجام دهيد اين است كه پلاگين رسانه اجتماعي را بر روي سايت خود قرار دهيد و مشتريان خود را در مورد اخبار شركت، تخفيف ها و غيره به روز نگه داريد. توجه داشته باشيد كه زمانبندي به روزرساني ها را برنامه ريزي كرده و آنها را با اطلاعات بيش از حد اذيت نكنيد.
جلوتر از رقباي خود باشيد
روز به روز روشهاي تبليغاتي سنتي كسب و كار بيشتر از قبل رد مي شوند و كسب و كارها تمركز خود را بر جستجوگرها، گوگل ادوردز يا رسانه هاي اجتماعي يا سئو كه هزينه هاي هنگفتي نيز دارند، قرار مي دهند. به همين دليل است كه بازار به طور فزاينده اي رقابتي مي شود و شركت هاي بزرگ پيش از شركت هاي كوچك پيش مي روند. به عنوان يك كسب و كار كوچك در بازار، شما نمي توانيد با آنها رقابت كنيد، اما چيزي است كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه از ابزار Google Alerts براي نظارت بر رقباي خود استفاده كنيد. اين ابزار به شما اين امكان را مي دهد كه محصولات رقبا و استراتژي هاي بازاريابي خود را رديابي كنيد تا بتوانيد از آنها چيزي ياد بگيريد و استراتژي كسب و كار خود را بهبود بخشد.
فراتر از مرزها برو
بسياري از بازاريابان ديجيتال، وب سايت يا تجارت الكترونيك را ايجاد مي كنند و در جستجوگرها و / يا AdWords سرمايه گذاري مي كنند. اما براي اينكه كسب و كار خود را رشد دهند به استراتژي واقعي نياز دارند كه مشتريان بالقوه را در ابتدا قرار داده و از همه ابزارهاي موجود براي به دست آوردن آنها استفاده كنند.
شهرت كسب و كار براي اولين بار!
شهرت خوب براي هر كسب و كاري ضروري است. بدون اعتماد و اعتماد مشتري يك شركت ديگر زنده نخواهد ماند. به خصوص در سال هاي گذشته اهميت شهرت به طور فزاينده اي قابل توجه است. اگر يك كسب و كار شهرت خوبي داشته باشد، مشتريان ممكن است اين شركت خاص را از بسياري از بازارها انتخاب كنند. شهرت مثبت بازاريابان را قادر مي سازد تا محصولات / خدمات خود را در يك بازار بسيار رقابتي متفاوت با رقباي بزرگ رقابت كنند. چگونه يك شهرت خوب ايجاد كنيم؟ اطمينان حاصل كنيد كه با مشتريان خود و هر كسي كه با شركت خود ارتباط برقرار مي كند از طريق وب سايت، ايميل، رسانه هاي اجتماعي ارتباط برقرار كنيد. به هر شك و ترديدي پاسخ دهيد، اين روش به شما كمك مي كند و مطمئن شويد كه رابطه طولاني مدت با مشتريانتان ايجاد مي كنيد.
منبع: سئوكار