سئو در ديجيتال ماركتينگ در حقيقت پروسه اي است كه در آن هدف اصلي اين است كه كاربر بتواند به آساني وبسايت شما را يافته و از آن بهره ببرد و گوگل در آن به آساني بتواند عمل كرولينگ انجام دهد و در نهايت آن را طبقه بندي كند. به زبان آسان تر بايد گفت هدف از سئو ماركتينگ كمك به مشتريان و كاربران براي پيدا كردن شما در ميان هزاران هزار رقيب ديگر است.
نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ
سئو قسمت انتگرالي از استراتژي هر نوع ديجيتال ماركتينگ است كه هدف آن اقدام به يك عمليات جامع در راستاي هدايت مشتري و كاربر به سمت بيزينس و كسب و كار شما در فضاي آنلاين و مجازي به منظور خريد و استفاده از محصول و خدمات شماست، كه براي اين كار حتما بايد از رنك و رتبه بندي بالاي شما درSERP ( صفحه نتيجه موتور جستجو ) اطمينان حاصل كرد.
نقش تبليغات در سئو ماركتينگ
بديهي ست كه براي هر بيزينس و كسب و كاري تبليغات از الزامات است علل الخصوص زماني كه مردم شناختي از آن بيزينس و يا برند ندارند، وقتي سخن از سئو سايت فروشگاهي و ديجيتال ماركتينگ مي شود بايد دانست كه تبليغات مي تواند در وبسايت براي شما ترافيك بالايي به ارمغان آورد. توجه به سئو و اصول سئو ماركتينگ مي تواند براي شما يك تبليغ رايگان و مفيد باشد و شما را در رسيدن به هدف خود هدايت كند.
مثالي ساده براي درك نقش سئو در ديجيتال ماركتينگ
تصور كنيد كه يك فروشگاهي داريد بدون هيچ نوع نام و نشان و دسته بندي، مي شود انتظار داشت كه افراد از روي كنجكاوي براي جستجو در خصوص كالاي الف وارد فروشگاه شما شوند ولي شما در حال عرضه ي كالاي ب هستيد. حالا تصور كنيد كه شما فروشگاه و يا مغازه اي داريد كه در آن توانسته ايد به راحتي با انتخاب نوع اسم براي فروشگاه خود و عكس از محصول خود توجه افرادي كه در حال گذر از فروشگاه شما هستند را جلب كنيد، اين اتفاق منجر مي شود كه مشتريان از شما در مورد چيزي كه به عرضه گذاشته ايد سوال نمايند و حتي شما را به افراد ديگر نيز معرفي كنند و تجربيات خود درمورد خريد از شما را با ديگران به اشتراك گذارند. مثال اول مصداقي از يك وبسايت بهينه سازي نشده و مثال دوم مصداقي ست از يك وبسايت بهينه سازي شده و هدفمند.