راهنماي جامع كمپين‌هاي بازاريابي

آموزش بازاريابي آنلاين

راهنماي جامع كمپين‌هاي بازاريابي

۶ بازديد

كمپين‌هاي بازاريابي بهترين فرصت براي دسترسي به طيف وسيع مخاطبان هستند و مي‌توانند موقعيت و جايگاه هر برند را در بازار رقابتي كاملا تغيير دهند.

بسياري از مردم دنيا با شنيدن اصطلاح «كمپين بازاريابي» بلافاصله برندهاي محبوب خود را در ذهن تداعي مي‌كنند. تأثير كمپين‌هاي بازاريابي تا مدت‌ها بعد از اولين خريد با ما است. چرا؟ كمپين‌هاي بازاريابي شركت‌ها را به‌يادماندني و با ارتقا دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال و ترويج تلاشي متمركز، مصرف‌كنندگان را به‌سمت اقدام دلخواه خود هدايت مي‌كنند. به‌علاوه، به برندها نيز هويت و شخصيت و شور و هيجان مي‌بخشند.
كمپين‌هاي بازاريابي مي‌توانند براي كسب‌وكارتان نيز مزاياي زيادي داشته باشند. تاكنون در مقالات متنوع حوزه‌ي بازاريابي و برندينگ، ابزارها و تكنيك‌هاي مهم كمپين‌هاي بازاريابي را با شما به‌اشتراك گذاشته‌ايم. در اين مطلب، تلاش كرده‌ايم راهنماي كامل و خلاصه‌شده‌اي دراين‌زمينه جمع‌آوري كنيم كه با اجراي گام‌به‌گام آن، به رويكرد موفقي درباره‌ي اهداف بازاريابي شركت مي‌رسيد.

كمپين بازاريابي چيست؟

كمپين‌هاي بازاريابي تلاش‌هاي سازمان‌يافته و استراتژيكي هستند كه اهداف خاص شركت مانند افزايش آگاهي از محصول جديد يا ثبت بازخورد مشتري را پروموت مي‌كنند. كمپين‌هاي بازاريابي براي دسترسي به مشتريان، از راه‌هاي مختلفي وارد مي‌شوند و تركيبي از رسانه‌ها، ايميل، تبليغات چاپي، تبليغات تلويزيوني و راديويي، پرداخت بابت هر كليك و رسانه‌هاي اجتماعي را هدف قرار مي‌دهند.

كمپين‌هاي بازاريابي همه‌ي تلاش‌هاي بازاريابي برند را پوشش نمي‌دهند. درحقيقت كلمه‌ي كمپين «مجموعه‌ي پيوسته‌اي از عمليات طراحي‌شده براي دستيابي به اهداف خاص» تعريف مي‌شود. به‌همين‌دليل، سياست‌مداران در رقابت‌هاي انتخاباتي و نظاميان در مبارزه‌هاي خاص به برگزاري كمپين روي مي‌آورند.

كمپين‌هاي بازاريابي عالي تم پيوسته‌اي را دوره جامع بازاريابي ديجيتال دنبال مي‌كنند و ايده يا هدف متمركزي را ترويج مي‌كنند كه در ادامه‌ي مطلب، درباره‌ي آن صحبت مي‌كنيم. براي مثال، هر آگهي تبليغاتي نايك را كه مي‌بينيد، احتمالا بخشي از كمپين بازاريابي نيست؛ اما اگر در خيابان بيلبورد تبليغاتي نايك را مشاهده كنيد و در اينستاگرام پست‌هايي را شاهد باشيد كه نايك پشتيباني مي‌كند و ايميلي هم از شركت نايك دريافت كنيد و متوجه شويد همگي محصولات مشابهي را تبليغ مي‌كنند، مسلما شاهد كمپين بازاريابي هستيد.

منبع: زوميت 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.