چرا بايد شيوه بازاريابي ديجيتال براي كسب و كارها مهم باشد

۶ بازديد

بازاريابي ديجيتال هوشمندانه مي‌تواند به معرفي كسب و كار شما در دنياي مجازي كمك كند. سعي كنيد از اين شمشير برنده به شيوه صحيح استفاده كنيد تا با هزينه كم، به سود بيشتري برسيد.

موضوع بازاريابي ديجيتال را با يك مثال شروع مي‌كنيم دوره جامع بازاريابي ديجيتال ؛ اگر شما يك ماهيگير باشيد، تور خود را كدام قسمت از دريا مي‌اندازيد؟ آيا با هزينه زياد توري مي‌خريد كه پهناي بيشتري داشته باشد؟ صد در صد نمي‌توانيد توري تهيه كنيد كه كل دريا را پوشش دهد. اگر حرفه‌اي باشيد، حتماً تور را قسمتي مي‌اندازيد كه ماهي‌ها در آن‌جا بيشترين تراكم را داشته باشند. حال ماهي‌ها را كاربران هدف خود و تور را بازاريابي ديجيتال در نظر بگيريد. به‌راحتي مي‌توانيد باكمي هزينه و خريد يك تور كوچك، سود زيادي ببريد. بازاريابي ديجيتال همين‌گونه است. شما بايد به‌صورت هوشمندانه فقط در جايي به بازاريابي بپردازيد كه احتمال جذب كاربر هدف بيشتر است. در مقاله امروز زوميت مي‌خواهيم دراين‌باره بيشتر بحث كنيم.
امروزه هر كسب و كار براي معرفي محصولات يا خدمات خود نياز به تبليغات و بازاريابي هوشمندانه دارد. اگر كسب و كار شما قادر به برندسازي نباشد و خود را معرفي نكند، محكوم به شكست خواهد بود. يكي از مؤثرترين شيوه‌هاي تبليغات استفاده از پتانسيل موجود در فضاي مجازي و ديجيتال است. به‌وسيله بازاريابي ديجيتال مي‌توانيد خود را در فضاي ابري به مشتريان معرفي كنيد.

 

ماريو پشف، بنيان‌گذار شركت DevriX and SME Digital Consultant، درباره بازاريابي ديجيتال و اهميت مي‌گويد: «بازاريابي ديجيتال يك زمينه نسبتاً جديد است كه به بهبود حضور يك كسب و كار و حمايت از نام تجاري آن در سراسر رسانه‌هاي مختلف حوزه ديجيتال پرداخته است.»
تيم‌هاي بازاريابي ديجيتال حرفه‌اي در زمينه‌هاي زير به فعاليت‌ مي‌كنند: 
محتوا (مطالب وبلاگ، مقالات، روزنامه‌ها، مطالعات تحقيقاتي، كتاب‌هاي الكترونيكي، خبرنامه‌هاي الكترونيكي، كمپين‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و جستجوگرها)خلاقيت (عكس‌هاي جذاب و تصاوير برجسته براي محتوا، اينفوگرافيك، نمودارها، عكس‌ها و ويدئو)آمار (تجزيه‌وتحليل، KPI-ها، اهداف، مراحل تبديل و LTV)شركت‌هاي بزرگ و موفق اين موارد را با تركيب بازاريابي داخلي و خارجي اجرا مي‌كنند. بازاريابي داخلي به‌طور كلي به معناي بهبود محتواي توليدي و بازاريابي خارجي به معناي حضور جدي در رويدادهاي صنعت و حتي جذب نيروي انساني دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال مناسب است.
يكي از منابع معتبر  براي پوشش كل حوزه بازاريابي در سازمان‌هاي بزرگ، «Chief Marketing Officers at Work» اثر جاش استيمل است. اين كتاب شامل ۲۹ مصاحبه با مديران ارشد بازاريابي چند برند پيشرو و بزرگ مانند جي‌اي، اسپاتيفاي، تارگت و دانشكده‌ي كسب و كار هاروارد است.

 

منبع: زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.