براي راه اندازي كسب و كار موفق لازم است كه در كنار ايدههاي خلاقانه، از روشهاي مديريت كسب و كار هم استفاده كنيد.
كارآفرينان به دنبال راهاندازي كسب و كار موفق بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ خود هستند. آنها ايدههاي خلاقانه را چاشني كار خود ميكنند تا بتوانند به نتيجه مطلوب و راهاندازي استارتاپ موفقشان برسند. ولي ممكن است در راه رسيدن به هدف دستاندازهايي وجود داشته باشد كه بايد مراقب باشيم تا ما را از راه رسيدن به هدف منحرف نكنند. امروز از زبان يكي از كارآفرينان موفق ميخواهيم راه رسيدن به هدف را با قانون سه «L» به شما ارائه كنيم. در ادامه با زوميت همراه باشيد.
اسكات دافي، بنيانگذار و مديرعامل Content.Market در اين باره ميگويد:
بزرگترين اشتباهي كه كارآفرينان مرتكب ميشوند اين است كه سعي ميكنند تمام مراحل كار را همان ابتداي كار انجام بدهند كه من به آن سيستم ميخ و چكش ميگويم. فرض كنيد من يك ميخ و چكش به شما دهم. كار شما اين است كه ميخ را در يك دست و چكش را در دست ديگرتان نگهداريد. تمام كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ميخ را درون يك تكه چوب بكوبيد. ميخ همان محصول يا خدمت شما است. ممكن است زمان اول يا دوم را از دست بدهيد و نتوانيد ميخ را بهخوبي بكوبيد، اما عاقبت ميخ را درون هدف خواهيد كوبيد.
خب ميخواهيم كمي كار را سختتر كنيم، ديجيتال ماركتينگ اگر من به شما دو ميخ و دو چكش بدهم چه خواهيد كرد؟ اكنون با يك مشكل روبهرو هستيد. چه كسي ميخواهد ميخها را نگه دارد؟ فرض كنيد به اندازه كافي افرادي پيدا كنيد كه داوطلب اين كار بشوند. كار شما اين است كه همزمان هر دو ميخ را درون همان تكه چوب بكوبيد. احتمالا باز هم زمان را از دست خواهيد داد.
مثال بالا دقيقا همان كاري است كه كارآفرينان هنگام راهاندازي كسب و كار جديدشان انجام ميدهند. آنها بهسادگي سعي در انجام كار بيشتر در ابتداي كار دارند و بر اين باور غلط هستند كه ورود به بازار با «كار بيشتر» بازدهي بهتري دارد. وقتي كه ميخواهيد استارتاپ خودتان را راهاندازي كنيد، سعي نكنيد راه صدساله را يكشبه طي كنيد، زيرا مديريت كسب و كار به اين سادگيها نيست. در عوض اين سه گام طلايي را در پيش بگيريد.
منبع: زوميت