وجود ۲۲ هزار كسب‌ و‌ كار اينترنتي فعال در كشور

۴ بازديد

به گزارش سخنگوي اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي، اكنون ۳۲ هزار كسب و كار اينترنتي فعال در كشور وجود دارد.

اين روزها فضاي خريد اينترنتي و استفاده از سرويس‌هاي آنلاين به‌شدت در حال افزايش است؛ به گونه‌اي كه حتي بسياري از كاربراني كه پيش‌تر اعتماد و نظر مثبتي نسبت به استفاده از خدمات آنلاين و مبتني بر اينترنت نداشتند، اين روزها به كاربرد اين سرويس‌ها روي آورده‌اند.
همين اعتماد و روي آوردن كاربران به سرويس‌ها بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ و خدمات آنلاين باعث شد اين نوع كسب و كار رشد كند و هر روز بيشتر شاهد افزايش تعداد اين مدل فعاليت‌ در كشور باشيم. بر اين اساس اكنون تعداد كسب‌وكارهاي اينترنتي فعال در كشور به ۲۲ هزار رسيده است. رضا الفت نسب مي‌گويد طي شش ماه گذشته به ۶۰۰ كسب و كار اينترنتي مجوز فعاليت داده شده است.
به گفته‌ي سخنگوي اتحاديه كسب و كارهاي اينترنتي، يك درصد مجموع حجم خرده‌فروشي‌ها در كشور به‌صورت آنلاين صورت مي‌گيرد كه اين ميزان در تركيه ۳ درصد، چين ۱۳ تا ۱۵ درصد و آمريكا و انگليس ۶ تا ۸ درصد است.

بر اساس گزارش الفت نسب ديجيتال ماركتينگ ، به ازاي هر ۳۵ نفر يك واحد صنفي در كشور راه‌اندازي شده كه ۷ برابر نورم جهاني است؛ البته براي توسعه كسب و كار اينترنتي در بدنه دولت مشكلاتي وجود دارد و اگر بنا است كه به اشتغال مورد نظر در بستر اينترنت دست پيدا كنيم، لازمه‌ي آن حمايت از كسب و كارهاي اينترنتي است.
در همين راستا محسن رضايي، كارشناس حوزه كسب و كار اينترنتي، معتقد است در آينده حاكميت در كسب و كارهاي اينترنتي كمرنگ مي‌شود و اين فعاليت‌ها در فضاي مجازي پررنگ‌تر خواهد شد، البته با وجود اهميت كسب و كار اينترنتي، متأسفانه راهبرد خاصي براي اين قبيل كسب و كار در كشور وجود ندارد.

منبع: زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.