چگونه يك متخصص كسب و كار واقعي را تشخيص دهيم

۵ بازديد

در هيچ برهه‌ي زماني مانند امروز متخصص كسب‌و‌كار وجود نداشته است. درواقع هر جا كه صحبت از كسب‌و‌كار به ميان مي‌آيد، همه‌ي افراد شروع به نصيحت كردن يكديگر مي‌كنند.

اين روزها اينترنت تبديل به يكي از عناصر حياتي زندگي شده است. پادكست‌ها و سايت‌هايي مانند توييتر و مديوم پر از كارآفرينان و مديرعامل‌هايي بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ است كه تجربيات خود را در اختيار ديگران قرار مي‌دهند و ديگران را تشويق مي‌كنند كه كسب‌وكار خودشان را راه‌اندازي كنند. تجمع بيش از اندازه‌ي اين مطالب به‌جاي مفيد بودن، تأثير منفي مي‌گذارد و احساس خوبي به خواننده منتقل نمي‌كند. تصور كنيد امروز مطلبي خوانده‌ايد و فردا همان موارد در مطلب ديگري نقص شده‌اند. بنابراين سؤالي در ذهن مخاطب پيش مي‌آيد كه به كدام نويسنده بايد اعتماد كند؟ چه كسي درست مي‌گويد و حرف‌هاي چه كسي را نبايد گوش بدهد. 

يكي ديگر از مواردي كه بايد از پيش از پذيرفتن نصيحت انجام دهيد، اين است كه انگيزه‌ي طرف مقابل را جويا شويد. آيا آن شخص قصد دارد تجربياتش را به شما بفروشد؟ اگر چنين است از او درخواست تخفيف كنيد. اگر هيچ هدف تجاري در رابطه با اين موضوع وجود نداشت، روي نصيحت سرمايه‌گذاري كنيد.
مورد بعدي كه پيش از پذيرفتن نصيحت‌هاي يك فرد بايد در نظر بگيريد اين است كه ببينيد او در چه زمينه‌هايي مشاوره مي‌دهد. شخصي ديجيتال ماركتينگ كه در رابطه با هر موضوعي كتاب منتشر كرده باشد، چندان قابل اعتماد نيست. اينكه يك شخص بتواند در يك موضوع حرفه‌اي شود بسيار سخت است؛ پس شخصي كه در رابطه با هر زمينه‌اي اطلاعات داشته باشد نبايد مورد اعتماد قرار بگيرد.
آخرين و مهم‌ترين موردي كه در ارتباط با نصيحت‌هاي ديگران بايد بررسي كنيد، ميزان ارتباط آن با كاري است كه انجام مي‌دهيد. مردم عاشق اين هستند كه داستان‌هاي موفقيت‌آميز تعريف كنند و به ديگران پيشنهاد دهند كه همان كار را انجام دهند. اما اكثر مردم هيچ ايده‌اي ندارند كه خودشان چگونه توانسته‌اند به اين موفقيت دست پيدا كنند. اكثر آن‌ها به گذشته نگاه مي‌كنند و كارهايي را كه انجام داده‌اند تعريف مي‌كنند و ديگران را تشويق مي‌كنند همين كار را انجام دهند؛ اما شايد خيلي از اين كارها دليل موفقيت آن‌ها نبوده باشد.
بنابراين هر نصيحتي كه مي‌شنويد، قبول نكنيد. سعي كنيد با تحقيق و بررسي راه خودتان را براي رسيدن به موفقيت پيدا كنيد. اين كار را انجام دهيد و اگر مشاهده كرديد براي طولاني‌مدت جواب مي‌دهد، آنگاه مي‌توانيد تجربيات خود را در اختيار ديگران قرار دهيد تا آن‌ها نيز بعد از بررسي شرايط براي عمل كردن به آن‌ها تصميم بگيرند.

منبع: زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.