كاربردهاي ديجيتال ماركتينگ و فوايد اصلي آن چيست؟

۱۰ بازديد

برخلاف بازاريابي سنتي، بازاريابي ديجيتالي نتايجي درست را در زماني مناسب در اختيار بازارياب قرار مي­ دهد. اگر تا به حال در روزنامه تبليغ كرده باشيد حتما متوجه خواهيد شد كه چقدر تخمين زدن افرادي كه آن صفحه را ورق زده و تبليغ شما را ديده ­اند دشوار است و هيچ راه قابل اعتمادي براي فهميدن اينكه چقدر از فروش تان به آن تبليغ برمي ­گردد وجود ندارد.ولي از سوي ديگر به وسيله ديجيتال ماركتينگ شما قادر به اندازه­گيري دقيق ROI حاصل از هر يك از فعاليت هاي بازاريابي خود هستيد. در اينجا چند مثال مي آوريم :

 

ترافيك وب سايت

يكي از كاربردهاي ديجيتال ماركتينگ اين است كه شما مي­ توانيد تعداد دقيق افرادي كه صفحه اصلي وب­سايت شما را مشاهده كرده ­اند از طريق نرم افزارهاي  مختلف در همان زمان تخمين بزنيد. شما همچنين مي ­توانيد بفهميد كه بازديدكنندگان چه تعداد صفحه را ديده­ اند، از چه دستگاه ي استفاده مي ­كرده­ اند و يا اينكه اهل كجا هستند و همچنين داده ­هاي ديگري نيز مي­توانيد به دست آوريد.

اين اطلاعات و يا همان هوشمندي كسب و كار ( BI ) به شما در اولويت بندي كانال هاي بازاريابي مورد استفاده تان كمك مي­ كند. يعني مي توانيد بفهميد كه با توجه به تعداد افرادي كه هر يك از كانال ها به وبسايت شما جذب مي­ كنند، در كدام كانال ها وقت بيشتري صرف كنيد و دركدام كانال ها كمتر. مثلا اگر تنها 10% از ترافيك شما از طريق جستجوي ارگانيك باشد يعني احتمالا بايد وقت بيشتري را صرف سئو ( SEO ) كنيد تا اين درصد را افزايش دهيد.
در بازاريابي سنتي تشخيص نحوه تعامل افراد پيش از صحبت با فروشندگان يا خريد بسيار دشوار است. ولي از طريق ديجيتال ماركتينگ شما قادر به تشخيص گرايش ها و الگوهاي رفتاري مردم قبل از رسيدن به مرحله نهايي از فرايند خريد خواهيد بود و اين يعني اينكه مي توانيد تصميمات آگاهانه ­تري درباره چگونگي جذب آنها به وب­ سايت تان، كه دقيقا در بالاي طيف بازاريابي قرار دارد، بگيريد.

 

عملكرد محتوا و جذب مشتريان بالقوه

تصور كنيد كه بروشوري از محصولات خود را درست كرد ه­ايد و آن را براي مردم پست كرده­ايد، اين بروشور يك نوع محتوا البته به شكل آفلاين محسوب مي شود. مساله اين است كه شما نمي ­دانيد كه چه تعداد از افراد نامه شما را باز خواهند كرد و چه تعداد آن را مستقيما به سطل آشغال مي اندازند.
حال تصور كنيد كه به جاي اين كار همان بروشور را بر روي وب سايت خود بگذاريد. شما مي توانيد دقيقا تعداد افرادي را كه صفحه ي ميزبان آن را بازديد كرده اند  اندازه بگيريد و يا حتي مي ­توانيد به اطلاعات تماس آنها در صورتي كه بروشور را دانلود كنند به وسيله فرم دست يابيد. نه تنها مي توانيد تعداد افرادي كه با محتواي شما ارتباط برقرار كرده­ اند اندازه­ بگيريد حتي مي ­توانيد حتي مي ­توانيد مشتريان بالقوه واجد شرايط را نيز هنگام دانلود آن جذب نماييد.

 

مدل­ سازي اسناد

يك استراتژي بازاريابي آنلاين اثربخش با استفاده از ابزار و تكنولوژي ­هاي درست به شما اين امكان را مي دهد كه كليه فروش ­هاي خود را تا اولين تماس ديجيتالي مشتري با كسب و كارتان رديابي كنيد. اين عمل را مدل­ سازي اسناد مي ­نامند و به شما اجازه مي ­دهد كه روندهاي جستجو و خريد محصولتان توسط مردم را تشخيص دهيد؛ همچنين شما را در تصميم گيري آگاهانه ­تر در مورد اينكه كدام بخش از استراتژي بازاريابي شما مستحق توجه بيشتر است و اينكه كدام بخش از چرخه فروشتان نيازمند تغيير است ياري مي كند.
در نظر داشته باشيد كه ارتباط فروش و بازاريابي بسيار مهم است، بنابر تحقيقات گروه آبردين ( Aberdeen Group ) شركت هايي با همترازي قوي ميان فروش و بازاريابي به نرخ رشد ساليانه 20% دست مي يابند و اين در حالي است كه شركت هاي با همترازي ضعيف با كاهش 4 درصدي درآمد مواجه مي شوند. اگر ­بتوانيد سفر مشتري خود را در چرخه خريد از طريق استفاده از تكنولوژي­ هاي ديجيتال بهبود ببخشيد، به احتمال زياد نتايج مثبت آن را در سطوح پايين كسب و كارتان خواهيد ديد.

 

منبع: بيلاود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.