ديجيتال ماركتينگ دقيقا چيست؟

آموزش بازاريابي آنلاين

ديجيتال ماركتينگ دقيقا چيست؟

۱۱ بازديد

ديجيتال ماركتينگ دقيقاً چيست؟

تا حالا يك كارشناس ديجيتال ماركتينگ را موقع كار كردن ديده‌ايد؟ ساعت‌ها خيره مي‌شود به مانيتور، كليك و تايپ مي‌كند. هركس نداند فكر مي‌كند مشغول يللي تللي كردن است اما همان لحظاتي كه به مانيتور خيره شده و قهوه‌اش را مزه مزه مي‌نوشد مشغول فروش ميليوني يا حتي ميلياردي است. چه شغل خوبي است مگه نه؟ شما هم مي‌خواهيد بدانيد اين ديجيتال ماركتينگ چيست و دقيقاً چه كار مي‌كنند؟
ديجيتال ماركتينگ در يك كلام يعني بازاريابي با ابزارهاي ديجيتال. حالا اين كه وقتي ديجيتال ماركتر به مانيتور خيره شده دقيقاً چه كار مي‌كند؟ با چه ابزارهايي سر و كله مي‌زند؟ و چطور محصول يا خدمات مي‌فروشد داستاني طولاني است كه در ادامه توضيح داديم.
براي اينكه خيلي راحت همين اول كار كل ماجرا دستتان بيايد، ويدئوي زير را حتماً ببينيد؛ در اين ويدئو سعيد رهبري به زبان ساده توضيح مي‌دهد كه ديجيتال ماركتينگ يعني چه و به درد چه كساني مي‌خورد؟

در ادامه با يك مثال مي‌بينيم كه بازاريابي ديجيتال در عمل چيست و چه كمكي به كسب و كارها و افراد مي‌كند.
بازاريابي ديجيتال در عمل يعني چه؟آخرين كالايي كه آنلاين خريديد يادتان هست؟ ما فرض مي‌كنيم به دنبال خريد گوشي موبايل هستيد تا ببينيم يك كارشناس ديجيتال ماركتينگ در اين فرايند خريد چه نقشي دارد.
مرحله اول: جستجوطبق آمارها بيش از ۶۰ درصد افرادي كه دسترسي به اينترنت دارند قبل از هر خريدي درباره آن كالا در اينترنت جستجو مي‌كنند. اين جستجو مي‌تواند يك اطلاع از قيمت ساده يا تحقيق عميق باشد.
اگر گوشي‌باز نيستيد و از مدل‌هاي جديد عرضه شده خبر نداريد، با جستجوي عبارت‌هايي مثل: «بهترين گوشي‌هاي جديد»، «بهترين موبايل زير ۵ ميليون»، «گوشي سامسونگ ۲۰۲۰» سعي مي‌كنيد تا فهرستي از مدل‌هاي قابل انتخاب را پيدا كنيد.
نقش ديجيتال ماركتينگ در اين مرحله به چند بخش قابل تقسيم است. اول بايد مقالات يا ويديو مطابق نياز شما تهيه و منتشر كرده باشد. اين بخش كار همان بازاريابي مبتني بر محتوا است. دوماً وبسايت يا هر نوع بستر ديگري كه براي انتشار محتوا در نظر گرفته شده بايد سئو (SEO) باشد. به زبان ساده يعني صفحه يا وبسايت در ميان هزاران نتايج جستجوي گوگل رتبه بالايي بگيرد.
مرحله دوم: مقايسهوقتي چند فهرست و راهنماها را خوانديد حالا وقت مقايسه كردن مدل‌ها است. نام سه مدل پيشنهادي را جستجو مي‌‌كنيد. در جستجو روي اولين لينك كه يك تبليغ است كليك مي‌كنيد. تبليغات داخل گوگل از سرويس گوگل ادز مديريت و اجرا مي‌شوند. كارشناس ديجيتال ماركتينگ مي‌تواند تبليغات را طوري بهينه‌سازي كند كه در ميان نتايج جستجو به صورت هدفمند به مشتريان بالقوه نمايش داده شود.
معمولاً در جستجوها به يك نتيجه اكتفا نمي‌كنيم و چندين تب همزمان باز مي‌كنيم. وقتي چندين گزينه وجود دارد، جزئيات اهميت زيادي پيدا مي‌كنند. در اين مرحله كارشناس ديجيتال ماركتينگ بايد مطمئن شود كه اطلاعات موردنياز كاربر در دسترس هستند و در كل تجربه كاربر رضايت‌بخش باشد. اينجا مهارت‌هاي طراحي، تجربه و واسط كاربري نقش پيدا مي‌كنند.
به علاوه بايد به كمك ابزارهاي تحليل ديجيتال مثل گوگل آناليتيكس درك كرد كه كاربران از چه منابعي وارد وبسايت مي‌شوند، چه كارهايي انجام مي‌دهند و چه چيزي باعث مي‌شود از خريد منصرف شوند.

<< ابزارهاي مفيد آناليز رفتار كاربر در دوره بازاريابي ديجيتال >> 


مرحله سوم: ترغيب به خريدبعد از كلي تحقيق به يك انتخاب نهايي مي‌رسيد. قيمت‌ها، گارانتي و لوازم جانبي را هم بررسي مي‌كنيد و در نهايت تصميم مي‌گيريد از يك فروشگاه نه چندان مشهور خريد كنيد.
در مراحل خريد كارها به خوبي پيش مي‌رود و پيامكي دريافت مي‌كنيد كه ثبت سفارش را تاييد مي‌كند.
مرحله چهارم: وفادارسازي و بازگشت مشترياز گوشي كه خريد‌هايد راضي هستيد و هركسي مي‌پرسد ار كجا خريدي نام فروشگاه اينترنتي را مي‌گوييد. فرضاً گلس و قاب براي گوشي نخريده‌ايد. در همان روز پيامكي از طرف فروشگاه اينترنتي دريافت مي‌كنيد كه گلس و قاب‌هاي اين مدل ۳۰ درصد تخفيف خورده‌اند. گلس و قاب را هم از همين فروشگاه سفارش مي‌دهيد. در پيامك تبليغ لينك صفحه اينستاگرام فروشگاه هم گذاشته‌اند؛ بعد از نگاهي به صفحه اينستاگرام از محتوايش خوشتان مي‌آيد و دنبالش مي‌كنيد.
در اين مرحله ديجيتال ماركتر تلاش مي‌كند با ارسال پيام‌، تبليغات، مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و تدوين كمپين‌هاي فروش اينترنتي، كاري كند كه مشتريان قبلي را به خريد دوباره بكشاند.
پس در كل يك كارشناس ديجيتال ماركتينگ در كنار ديگر افراد متخصص تلاش مي‌كند تا فروش يا ارائه خدمات در بسترهاي ديجيتال به بهترين شكل ممكن انجام شود.
ريدايركت 301 چيست و چگونه بايد از آن استفاده كرد؟حتما بخوانيد: ريدايركت 301 چيست و چگونه بايد از آن استفاده كرد؟يك پيشنهاد به صرفه: تمام آنچه را كه مي‌خواهيد از ديجيتال ماركتينگ و بخش‌هايش بدانيد در كتاب «ديجيتال ماركتينگ و متعلقات» آكادمي نوين هست! براي دريافت به صفحه توضيحات كتاب در آكادمي مراجعه كنيد.
ديجيتال ماركتينگ چيست و چه وظايفي دارد؟به صورت كلي، هر كاري كه شما در آن از ابزارهاي ديجيتال (مثل ايميل، سايت، پيامك و...) براي تبليغات، فروش، نظرسنجي يا معرفي محصولات يا خدماتتان استفاده كنيد، نوعي بازاريابي ديجيتال است.
ديجيتال ماركتينگ مرزبندي مشخصي ندارد كه ليستي از ابزارها و وظايف را براي آن تعريف كنيم اما براساس تجربه و كارهاي متداول مي‌دانيم بيشتر چه كارهايي زير عنوان ديجيتال ماركتينگ قرار مي‌گيرند.
دنياي ديجيتال ماركتينگ واقعاً گسترده است. از اصول اوليه بازاريابي ديجيتال كه پايه فروش اينترنتي است شروع مي‌شود تا لحظه‌اي كه فروش ميليوني خود را رصد مي‌كنيد. پس اول از همه با تمام روش‌ها و تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال آشنا شويد كه در دوره ويدئويي «آموزش فروش اينترنتي» به طور كامل توضيح داديم. توي اين دوره شما ياد مي‌گيريد كه چگونه مشتري جذب كنيد، آن‌ها را عاشق كسب و كارتان كنيد و مشتري‌هايتان را چندين و چندبرابر كنيد. در نهايت هم يك فروش ميليوني را تجربه كنيد.

<< آموزش فروش اينترنتي تنها بخشي از دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال >>


اما در اين بخش  مقاله تمامي عناصر اساسي ديجيتال ماركتينگ را به صورت مختصر و مفيد توضيح مي‌دهيم. پيشنهاد مي‌كنيم بعد از آشنايي اوليه سري به صفحه آكادمي نوين بزنيد و يادگيري را از همين امروز شروع كنيد.
 
وبسايت ماركتينگ

اهميت وبسايت در بازاريابي ديجيتال وبسايت اصلي‌ترين پايگاه مشتريان شماست! به احتمال خيلي زياد اولين برخورد مشتريان با كسب‌وكار شما در وبسايت اتفاق مي‌افتد. ديگر نمي‌توانيد مثل كسب‌وكارهاي سنتي با استخدام يك فروشنده چرب زبان مشتريان را جذب كنيد! پس بايد كاري كنيد كه مشتري جذب خودِ وبسايت شود.
شايد بگوييد نيازي به سايت ندارم، با يك پيچ اينستاگرامي زيبا هم ‌مي‌توانم محصولاتم را بفروشم. در جواب بايد بگويم، بله! حتماً بايد اين كار انجام دهيد! اما اگر فردا اين پيچ به هر دليلي از دسترس خارج شد، مشتريان ديگر چگونه مي‌توانند شما را پيدا كنند؟ پيشنهاد مي‌كنيم كه حتماً ويديو زير را نگاه كنيد تا جواب تمام سوال‌هايتان را بگيريد.

در ادامه بايد بگوييم كه لطفاً همه تخم‌ مرغ‌هاي خود را در يك سبد نچينيد! شما نياز به يك پايگاه مركزي براي مشتريان خود داريد، به همين دليل يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ موفق با ساخت يك وبسايت جذاب و كاربردي آغاز مي‌شود!
ظاهر زيبا و چيدمان اصولي مطالب تاثير زيادي در فروش شما خواهد داشت. البته يادتان باشد زيبايي در سادگي است. منظور من اين نيست كه هيچ رنگ و لعابي به سايتتان ندهيد. بلكه بايد تا حد امكان از شلوغ كردن صفحات سايت خودداري كنيد.
شركت Adobe كه معرف حضورتان هست؟ سازنده نرم افزارهاي گرافيكي مثل فتوشاپ، پريمير و... . اين شركت در تحقيقات خود اعلام كرد:
اگر رابط كاربري سايت شما زيبا نباشد، 38 درصد كاربران بدون توجه به محتواي سايت از آن خارج مي‌شوند!منظور از رابط كاربري يا به اصطلاح UI همان ظاهر سايت شماست. البته زيبايي رابط كاربري تنها معيار مهم نيست! اگر تنها روي ظاهر سايت تمركز كنيد، ممكن است از توجه به مسائل مهم ديگر مثل تجربۀ كاربري غافل شويد. نمي‌دانم چيزي از تجربه‌ كاربري به گوشتان خورده يا نه؟ در زبان انگليسي به آن User Experience يا به اختصار (UX) مي‌گويند. اگر خودماني بخواهم بگويم، تجربه كاربري در حقيقت همان حسي است كه كاربر در حين كار كردن با وبسايت شما دارد.
مثلاً اگر وبسايت شما خيلي كند باشد يا پيدا كردن يك گزينۀ مهم براي كاربر سخت باشد، قطعاً خاطرۀ بدي از شما در ذهنش باقي خواهد ماند. اما اگر به زيبايي همه چيز در جاي خودش قرار داشته باشد، قطعاً زمان بيشتري را در سايت شما مي‌گذراند. به طور كلي هر چه بتوانيد زمان ماندگاري كاربران را در وبسايت خود افزايش دهيد، احتمال خريد آن‌ها بيشتر خواهد شد.
مورد ديگري كه بايد در اينجا اشاره كنم، مسئله واكنش گرايي يا همان ريسپانسيو بودن (Responsive) سايت شماست. امروزه بيشتر كاربران به جاي كامپيوترهاي روميزي از تلفن همراه خود براي وبگردي استفاده مي‌كنند. نسبت تصوير و اندازه اندازۀ نمايشگر موبايل‌ها با هم متفاوت است.
اگر وبسايت شما به صورت ريسپانسيو طراحي شده باشد، خيلي سريع خودش را با اندازۀ صفحۀ كاربر وفق مي‌دهد تا مطالب شما به صورت درست نمايش داده شوند؛ ولي در غير اينصورت بهم ريخته شدن ظاهر سايت باعث فرار كاربران خواهد شد.
البته ريسپانسيو بودن در رتبۀ سايت‌ شما در نتايج جستجو (يا سئو) هم تاثير فراواني دارد. (اگر به دنبال ساخت يك وبسايت جذاب با قيمت مناسب هستيد، مي‌توانيد از سرويس‌هاي سايت ساز، مثل پرتال استفاده كنيد يا اينكه به قسمت طراحي سايت نوين مراجعه كنيد.)
بازاريابي محتوامحتوا در موفقيت ديجيتال ماركتينگ شما تاثير داردگفتيم كه عادات خريد در مشتريان تغيير كرده و حالا بيشتر مردم قبل از خريد، به دنبال دريافت اطلاعات موثق و مفيد هستند تا بر اين اساس انتخاب خود را انجام دهند.
منابع زيادي براي پيدا كردن اين اطلاعات وجود دارد. ولي چه كسي بهتر از خود شما؟ قطعاً شما بهتر مي‌توانيد محصول خود را معرفي كنيد تا افراد ديگر! اينجاست كه بايد از بازاريابي محتوا (Content Marketing) استفاده كنيد. اما بازاريابي محتوا يعني چه؟
قيف هك رشد چيست و چه ساختاري دارد؟حتما بخوانيد: قيف هك رشد چيست و چه ساختاري دارد؟بازاريابي محتوا يعني جذب مخاطب از طريق توليد محتواي باكيفيت و سئو شده، و هدايت او به سمت خريد از سايت.محتوا انواع مختلفي دارد؛ مثلِ محتواي متني، محتواي ويدئويي، محتواي تصويري. ولي براي شروع يك كسب‌وكار، محتواي متني به دليل پراستفاده بودن و توجه گوگل به آن اهميت بيشتري دارد، پس ابتدا تمركزتان را روي اين بخش بگذاريد.
براي داشتن يك وبلاگ عالي به موارد زير توجه كنيد:
يكي از اساسي‌ترين پايه‌هاي ساخت يك وبلاگ خوب مهارت تحقيق كلمات كليدي است. اين تحقيق به شما كمك مي‌كند تا بفهميد كاربران اين روزها به چه موضوعاتي علاقه‌مند هستند و آن را بيشتر سرچ مي‌كنند. با تمركز روي اين كلمات مي‌توانيد به‌صورت هدفمند در صفحه نتايج (SERP) گوگل ديده شويد و كاربران بسياري را وارد سايت خود كنيد.سعي كنيد با توليد محتواي به روز و جذاب اعتماد مشتريان به خود جلب كنيد.از لحن تبليغاتي در مقالات خود استفاده نكنيد. اين كار باعث مي‌شود تا مشتريان كمتر به شما اعتماد كنند.حتماً بخش نظرات را به وبلاگ خود اضافه كنيد. مشاهدۀ نظرات ساير خوانندگان باعث مي‌شود تا كاربران جديد به شما خيلي‌ راحت‌تر اعتماد كنند.اگر به دنبال يك منبع خوب و كامل براي شروع مي‌گرديد، حتماً به صفحه «آموزش بازاريابي محتوا» سايت ما سري بزنيد.
بازاريابي محتوا چيست و چگونه انجام مي‌شود؟حتما بخوانيد: بازاريابي محتوا چيست و چگونه انجام مي‌شود؟
سئو (SEO)جايگاه سئو در ديجيتال ماركتينگ
فرض را بر اين مي‌گذاريم كه سايت‌تان را ساخته‌ايد و محتواي آن را هم بارگذاري كرده‌ايد؛ حالا كاربران چگونه بايد سايت شما را پيدا كنند و محتواي آن را بخوانند؟
اينجا سئو (SEO) وارد عمل مي‌شود. سئو به معني بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. وقتي سايت و محتواي آن براي موتورهاي جستجو بهينه شده باشد، در جايگاه‌هاي نخست نتايج جستجوي كاربران (در صفحۀ SERP) قرار مي‌گيريد؛ و بديهي است كه هر چقدر جايگاه شما در اين فهرست بالاتر باشد، مخاطبان بيشتري جذب سايت‌تان خواهند شد. جذب مخاطب بيشتر، مساوي است با فروش بيشتر و سود بيشتر.
بخش بزرگي از كساني كه وارد وبسايت شما مي‌شوند از طرف گوگل مي‌آيند. اگر بخواهم يك عدد تقريبي بگويم، بيش از 50 درصد ورودي اكثر وبسايت‌ها از گوگل است. از آنجايي كه بحث سئو خيلي مهم و حياتي است، ما در نوين مقاله‌هاي زيادي درباره سئو نوشته‌ايم. سير تا پياز سئو سئو را مي‌توانيد در مقالات صفحه سئو در آكادمي نوين پيدا كنيد. اگر تازه‌كار هستيد توصيه مي‌كنيم از مقالۀ درك سئو شروع كنيد.

درك كامل سئو در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ


بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي

بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي در ديجيتال ماركتينگلطفا به اين سوال جواب بدهيد: چند نفر مي‌شناسيد كه از هيچكدام از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده نكنند؟ در مورد خودم بيش از 90 درصد افرادي كه ميشناسم لااقل از يك شبكۀ اجتماعي مثل اينستاگرام يا تلگرام استفاده مي‌كنند.
شما بايد جايي حضور داشته باشيد كه مردم در آن جا هستند. پيج‌ شما در شبكه‌هاي اجتماعي مثل مغازه‌اي است كه براي اجارۀ آن هيچ هزينه‌اي پرداخت نمي‌كنيد اما مي‌توانيد به تعدادي زيادي از مشتريان دسترسي داشته باشيد.
به طور كلي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي (از جمله اينستاگرام، لينكدين، توئيتر و فيسبوك) دايره مخاطبان شما را بزرگتر مي‌كند و تاثيرات بلندمدتي در برندسازي و تبليغات دارد.براي مثال بسياري از برندهاي كوچك و بزرگ با همكاري اينفلوئنسرهاي اينستاگرام (افراد تاثيرگذار اينستاگرام) محصولاتشان را در ذهن مردم جا مي‌اندازد و آن‌ها به خريد تشويق مي‌كنند.
براي مطالعه بيشتر، به هيچ وجه مطالب صفحۀ «آموزش‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي» را از دست ندهيد.
تبليغات ديجيتال (Digital Advertising)تبليغات ديجيتال يكي از اساسي‌ترين ستون‌هاي ديجيتال ماركتينگ است. تفاوت اصلي تبليغات ديجيتال و آفلاين اين است كه شما در اين نوع تبليغات مي‌توانيد عملكرد تبليغ خود را به صورت دقيقي اندازه‌گيري كرده و آن را بهينه كنيد.
تبليغات در گوگل (Google Ads)سئو شدن سايت هرچند كه حياتي است اما فرايندي زمان‌بر است و مدت‌ها طول مي‌كشد تا اعتماد گوگل را به‌دست آوريد؛ ولي اگر بخواهيد يك شبه در صفحه اول نتايج گوگل قرار بگيريد يك راه وجود دارد و آن هم چيزي نيست جز استفاده از تبليغات گوگل (معروف به گوگل ادز).
6 دليل عدم موفقيت سئو و روش هاي مقابله با آن هاحتما بخوانيد: 6 دليل عدم موفقيت سئو و روش هاي مقابله با آن هاتفاوت گوگل ادز با سئو
تبليغات در گوگل خود به دو دسته تقسيم مي‌شود:
تبليغات نمايشي: در اين روش تبليغ شما در سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي همكار گوگل (مثل يويتوب) نمايش داده مي‎شود.تبليغات در جستجو: گوگل تبليغ شما را در صفحۀ نتايج خود (SERP) به نمايش مي‌گذارد.به طور كلي تبليغات در گوگل به صورت كليكي يا PPC انجام مي‌شود. يعني شما تنها در صورتي پول مي‌دهيد كاربران نسبت به تبليغ شما كنجكاو شده و روي آن كليك كرده باشند! به ازاي هر كليك، مبلغي از حسابتان كم مي‌شود و تا زماني كه شارژ حسابتان به پايان برسد، تبليغ شما در نتايج جستجو حضور خواهد داشت. اين هزينه‌ به عوامل مختلفي از جمله كيفيت سايت، كيفيت تبليغ و قيمت پيشنهادي رقبا بستگي دارد.
بزرگترين مزيت تبليغات كليكي گوگل قابليت هدف‌گيري دقيق كاربران است. منظور از هدف‌گيري اين است كه شما مي‌توانيد دقيقاً مشخص كنيد كه تبليغ شما براي چه كساني و در چه زماني نمايش داده شود. اين افراد زن باشند يا مرد؟ سن آن‌ها چقدر باشد؟ اهل كدام كشور باشند؟ علايق‌شان؟ و ... خيلي چيزهاي ديگر! در تصوير زير نمونه‌اي از تبليغات گوگل را مشاهده مي‌كنيد كه با جستجوي كلمه «خريد بليط هواپيما» نمايش داده شده است.
اگر كمي دقت كنيد، متوجه تگ «Ad» (به معني تبليغ) در كنار اين نوع نتايج مي‌شويد كه نشان مي‌دهد اين نتيجه جزوء نتايج پولي است.
هر چند تبليغات گوگل يكي از موثرين و هدفمندترين روش‌هاي تبليغاتي در دنياست، اما دقت كنيد كه تبليغات گوگل به هيچ عنوان جاي سئو را نمي‌گيرد .زيرا تبليغ شما تا زماني نمايش داده مي‌شود كه پول پرداخت كنيد. بنابراين در كنار استفاده از اين روش، سئو را فراموش نكنيد.
مديريت تبليغات در گوگل خودش به تنهايي يك تخصص و شغل است؛ شغلي كه بازارش هم به اين راحتي خراب نمي‌شود. يك استراتژي خوب براي يادگيري ديجيتال ماركتينگ اين است كه يك تخصص را ياد بگيريد، شاغل شويد و بعد ديگر تخصص‌هاي موردنياز را ياد بگيريد و تجربه كنيد.
منبع خوب براي يادگيري؟ پيشنهاد مي‌كنيم خودتان را با خواندن مقالات خسته نكنيد و در دوره جامع تبليغات گوگل آكادمي نوين شركت كنيد. بدون اغراق بعد از اين دوره مي‌توانيد به خودتان بگوييد متخصص گوگل ادز. البته از آنجايي كه مي‌دانيم شما ديدن يك ويديو را ترجيه مي‌دهيد، پيشنهاد مي‌كنيم كه حتماً ويديو زير را تماشا كنيد و همه‌چيز را از زبان مدرس دوره بشنويد.


دنبال يه كار پر درآمد از اينترنتي؟تو دوره فرصت‌هاي اينترنتي بهترين راه رو بهت نشون ميديم!براي مشاوره رايگان، همين الان با ما تماس بگيريد.شروع مي‌كنم021-58438داخلي 1رپورتاژ آگهي (Advertorial)رپورتاژ آگهي به شكلي از آگهي گفته مي‌شود كه در قالب يك مقاله يا گزارش خبري (و با لحني بي‌طرف) به مخاطبان عرضه مي‌شود؛ به صورتي كه مخاطب در نگاه اول متوجه جنبۀ تبليغاتي آن نشده و تصور مي‌كند در حال مطالعه يك مطلب عادي است. اين بي‌طرف بودنِ لحنِ گزارش باعث جلب اعتماد مخاطبان مي‌شود.
در اين روش تبليغاتي معمولاً شركت‌ها به منظور برندسازي يا معرفي كسب‌وكار و محصولات خود، يك گزارش يا يك مطلب آموزشي را تهيه مي‌كنند. در مرحله بعد، اين گزارش براي انتشار به خبرگزاري‌ها، وب‌سايت‌هاي معتبر و مرتبط با كسب‌وكار برند ارائه مي‌شود. سپس، اين سايت‌ها مقاله را با دريافت پول منتشر مي‌كنند.
استفاده از رپورتاژ آگهي هم به برندسازي كمك زيادي مي‌كند و هم به جهت بك‌لينك‌هايي كه دريافت مي‌كنيد، روي سئوي سايت‌تان تاثير خوبي دارد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم ايبوك رايگان راهنماي انتشار رپورتاژ خبري را مطالعه كنيد. اگر هم قصد استفاده از اين روش بازاريابي را داريد نوين مي‌تواند رپورتاژ شما در تمام وبسايت‌هاي پربازديد با تخفيفي خوبي منتشر كند.

بازاريابي ديجيتال چيه و چه متعلقاتي داره؟!تو اين كتاب همه چيز بازاريابي ديجيتال رو بهت آموزش داديم.براي مشاوره رايگان، همين الان با ما تماس بگيريد.مي‌خوام ياد بگيرم021-58438داخلي 1ايميل ماركتينگ (Email Marketing)ايميل ماركتينگ باعث موفقيت ديچيتال ماركتينگ شما مي‌شوداگر ديجيتال ماركتينگ را به يك پازل تشبيه كنيم، بازاريابي ايميلي يكي از اصلي‌ترين تكه‌هاي اين پازل است. البته ايميل ماركتينگ نسبت به ساير روش‌هاي بازاريابي كمي حساس‌تر است. چرا؟
چون تعداد ايميل‌هاي اسپم (يا جَفنگ) كه براي كاربران فرستاده مي‌شود خيلي زياد است. به همين خاطر اگر ايميل شما حاوي مطالب ارزشمند و مهمي براي كاربر نباشد به احتمال زياد سر از سطل آشغال درخواهد آورد! پس بايد روي زمان ارسال، تعداد و محتواي ايميل خود دقتي دوچنان داشته باشيد تا كاربران ايميل شما را اسپم تلقي نكنند.
محتواي ايميل‌‌ها در هر كسب‌وكاري فرق مي‌كند، ولي براي اين كه عملكرد موفق‌تري داشته باشيد ما با توجه به تجربۀ خودمان چند پيشنهاد براي شما داريم:
وقتي كاربر جديدي در خبرنامه شما عضو مي‌شود، يك ايميل خوشامدگويي براي او ارسال كنيد و خيلي مختصر برايش توضيح بدهيد كه از طرف وبسايت شما بايد انتظار چه نوع مطالبي را داشته باشد.براي پيشنهادات ويژه، فروش‌هاي مناسبتي (مانند فروش ويژه عيد يا هر مناسب ديگر) با ارسال يك ايميل به بازديد از سايت‌تان دعوت كنيد.اگر محتوايي براي دانلود روي سايتتان داريد، سعي كنيد بعد از اينكه كاربران آن را دانلود كردند، يك ايميل تشكر براي آن‌ها بفرستيد و حتي محتواهاي مشابهي نيز به او پيشنهاد دهيد.البته اين نكته را هم بگويم كه كاركرد اصلي ايميل ماركتينگ پرورش و حفظ سرنخ‌هاي فروش است؛ نه براي به دست آوردن سرنخ‌هاي جديد. يعني شما با استفاده از اين روش مي‌توانيد كاربراني كه قبلاً ايميل خودشان را در اختيار شما قرار داده‌اند هدف‌گيري كرده و احتمال خريد آن‌‌ها را افزايش دهيد. براي اطلاع بيشتر مي‌توانيد مقاله زير را مطالعه كنيد.
ايميل ماركتينگ (Email Marketing) چيست؟حتما بخوانيد: ايميل ماركتينگ (Email Marketing) چيست؟
بازاريابي پيامكي (SMS Marketing)بازاريابي پيامكيبه دليل استفادۀ غلط برخي كسب‌وكارها از بازاريابي پيامكي (SMS Marketing) اين تصور به وجود آمده است كه فرستادن پيامك‌هاي تبليغاتي كاري بيهوده است و ديگر مردم به اس‌ام‌اس‌هاي تبليغاتي توجهي نشان نمي‌دهد.
خب اين تصور كاملاً اشتباه است. پيامك يك ابزار ارتباطي فوق‌العاده است. ابزاري ساده و پر سرعت كه اجازه مي‌دهد يك پل ارتباطي قوي ميان شما و مشتريان شكل بگيرد. بازاريابي پيامكي يكي از شيوه‌هاي زودبازده و كم‌هزينه در بازاريابي است و تاثير بسيار آن در برندينگ و افزايش فروش غير قابل انكار است؛ منتها به شرط آنكه با اصول آن آشنا باشيد و روش صحيح استفاده از آن را بدانيد.
بازاريابي پيامكي براي آن دسته از كسب و كارهايي كه هنوز اول راه هستند و نمي‌خواهند هزينه بالايي را صرف تبليغات كنند، يك گزينۀ عالي است.پيشنهاد مي‌كنم براي شروع يادگيري ايبوك رايگان آموزش بازاريابي پيامكي را از آكادمي نوين دانلود كنيد و سر فرصت به مطالعه بخوانيد. بعد از آن هم مي‌توانيد فقط ۲ ساعت و نيم وقت بگذاريد و در دورۀ آموزش بازاريابي پيامكي فوت و فن كار را ياد بگيريد.
خب، الان ديگر با تمام روش‌ها و ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ آشنا شديد. در بخش آخر با هم نگاه عميق‌تري به دو رويكرد كلي در بازاريابي خواهيم انداخت كه براي درك كاركرد ديجيتال ماركتينگ بسيار مفيد است.
بازاريابي برونگرا و درونگراما به طور كلي دو رويكرد در بازاريابي داريم: بازاريابي برونگرا و بازاريابي درونگرا.
بازاريابي برونگرا به زبان ساده يعني «اول ما به سراغ مشتري برويم.» كاري كه همۀ كسب‌وكار در طول تاريخ انجام داده و مي‌دهند. مثلاً وقتي از جلوي مغازه‌اي رد مي‌شويد و فروشنده سعي مي‌كند شما را به داخل مغازه بكشاند يا وقتي كه هنگام تماشاي برنامۀ مورد علاقه‌تان تبليغات بازرگاني پخش مي‌شود، در واقع آن كسب‌وكار به سراغ شما آمده است. روش‌هايي مثل رپورتاژ آگهي يا تبليغات بنري زيرمجموعۀ اين نوع بازايابي هستند.
اما چطور مي‌شود كاري كرد كه خودِ مشتري به سراغ شما بيايد؟ اينجاست كه ايدۀ بازاريابي ربايشي مطرح مي‌شود. وقتي شما با جستجو در گوگل يك سايت را باز مي‌كنيد، در واقع جذب آن سايت شده‌ و در مسير بازاريابي ربايشي قرار گرفته‌ايد. در بازاريابي ربايشي تمركز اصلي شما بر روي جذب مشتري از طريق ارائه محتواي با ارزش و مرتبط است.
در اين روش، به جاي آنكه وقت و هزينه خود را صرف پيدا كردن مشتري كنيد، آن را صرف افزايش كيفيت رسانه‌هاي خود (مثل سايت و شبكه‌هاي اجتماعي) مي‌كنيد. با اين هدف كه كاري كنيد مشتري در زمان نياز، شما را پيدا كند، پس از آن در مسير خريد هدايت شود و در هر مرحله از مسير خود، چيزي با ارزش از شما دريافت نمايد.
مثلاً وقتي كه براي اولين بار مشتري وارد سايت مي‌شود، بايد از آن‌ها بخواهيد اطلاعات تماس خود را (مثل ايميل يا شمارۀ همراه) در اختيار شما قرار بدهد. البته همين طور خشك و خالي هم نمي‌شود. شما بايد كاري كنيد كه مشتري اين كار را با ميل خودش انجام دهد. مثلاً با ارائه يك محصول جذاب و رايگان مثل (ايبوك يا فايل صوتي) از آن‌ها بخواهيد براي دريافت آن، ايميل خود را وارد كنند. حالا مي‌توانيد با روش‌هاي بازاريابي برونگرا مثل ارسال ايميل (يا پيامك) به سراغ مشتري برويد.
ديجيتال ماركتينگ مجموعه‌اي از روش‌هاي بازاريابي درونگرا و برونگراست.بعد از پايان بحث ديجيتال ماركتينگ نوبت آشنايي با ابزارهاي آن است، تمام زيرشاخه‌هاي بازاريابي ديجيتال ابزارهايي دارند كه مي‌توانيد با استفاده از ان‌ها كار خود را كنترل و اصلاح كنيد. در مقاله ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ ليست كاملي ار بهترين ابزارها را مي‌خوانيد.

براي يادگيري كامل بازاريابي ديجيتال بهترين دوره ي بازاريابي ديجيتال را از دست ندهيد.

فرصتي ويژه براي كساني كه به دنبال يك دوره ديجيتال ماركتينگ متفاوت بودند.

 

منبع: نوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.