بازاريابي ديجيتال چيست؟ 5 استراتژي در بازاريابي ديجيتال

۷ بازديد

بازاريابي ديجيتال نسل جديدي از بازاريابي محسوب مي شود. امروزه براي اينكه بتوانيد كسب‌وكار خود را حفظ كرده و گسترش دهيد، نياز است كه تغييراتي را نوع تبليغات و شيوه فعاليت كاري خود ايجاد كنيد. ديگر مانند گذشته نيست كه بتوانيد با يك تبليغ تلويزيوني كه بهترين بوده است، مشتريان زيادي را به دست آوريد. چه قبول كنيم يا نكنيم، زندگي همه ما ديجيتالي شده است و ابزارهاي كنار دست ما مانند گوشي موبايل، تبلت، ماهواره و غيره تصديق‌كننده اين حرف هستند؛ پس بايد كسب‌وكار خود را همراه با ديجيتال شدن پيش بريد تا بتوانيد دوام بقاي خود را تضمين كنيد. براي اينكه به اين مسئله دسترسي پيدا كنيد، بايد با تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال آشنا شويد. تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال يا همان ديجيتال ماركتينگ هرساله تغييرات زيادي مي‌كند و شما لازم است كه با اين تكنيك‌ها به‌خوبي آشنا شويد و اطلاعات خود در اين زمينه به‌روز كنيد.

<< دوره بازاريابي ديجيتال راهي براي كاهش اشتباهات رايج ديجيتال ماركتينگ>>


پنج نوع تكنيك بازاريابي ديجيتال

1. سئو
بله سئو. سئو را ديگر همه مي‌شناسند. سئو را مي‌توان شامل تكنيك‌هايي كه باعث افزايش رتبه سايت مي‌شوند، تعريف كرد؛ اما در سال 2021چه تغييراتي در سئو به وجود مي‌آيد و چه نكاتي را بايد رعايت كنيم تا بتوانيم نتيجه بهتري را بگيريم.
در سال 2021 انتظار مي‌رود كه شركت ها 41 درصد بودجه خودشان را به بخش سئو در بازاريابي ديجيتال اختصاص دهند كه اين مقدار به در سال 2022 به 45 درصد افزايش پيدا خواهد كرد.82 درصد متخصصان ادعا مي‌كنند كه سئو هنوز هم براي سايت مؤثر هستند و آن 12 درصد هم احتمالاً قدرت سئو هنوز آشنا نشدند.61 درصد بازاريابان بيان مي‌كنند كه فقط خود بهبود تكنيك سئو مي‌تواند عامل موفقيت سايت در سال 2018 باشد.72 درصد متخصصان بيان كردند كه اثرگذارترين بخش سئو، همان توليد محتوا است كه خود آن هم يكي از تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال است.سئو علمي و دانشي است كه هيچ‌گاه نمي‌ميرد. ممكن است تكنيك‌هايي كه براي آن استفاده مي‌شود، تغيير كند ولي براي بهينه‌سازي سايت بايد از نكات سئو استفاده كنيم. درواقع مهم‌ترين بخش بازاريابي ديجيتال همين سئو است. سئو يك تكنيك خالي و تك نيست كه كسي ادعاي يادگيري كامل آن را داشته باشد يا اينكه بيان كند كه ديگر تكنيك سئو قديمي شده است. سئو همان‌طور كه در بالا بيان كرديم، شامل تكنيك‌هايي است كه به شما در بهينه‌سازي سايت كمك مي‌كند؛ حال اين تكنيك‌ها هركدام ممكن است درزماني اوج باشند و درزماني ديگر از بين بروند.

<< در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال سئو را متفاوت تر ياد خواهيد گرفت >>


نكاتي براي سئو در سال 2021
تجربه كاربري مهم‌ترين بخشي است كه بايد براي سئو در سال 2018 در نظر بگيريد.باشد، ازنظر سئو بيشترين آسيب را خواهد ديد.سرعت سايت خود را تا مي‌توانيد افزايش دهيد و از مواردي كه باعث كاهش آن مي‌شوند نيز خودداري كنيد.از كلمات كليدي به‌صورت عبارتي بايد در متن خود استفاده كنيد.حضور در شبكه‌هاي اجتماعي متناسب با كسب‌وكار و حضور مداوم در آن‌ها (امروزه ارتباطات فقط از طريق شبكه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد.)بك لينك يا لينك بيلدينگ را جدي بگيريد. از سايت‌هاي معتبر مخصوصاً شبكه‌هاي اجتماعي سعي كنيد لينك‌هاي مفيد دريافت كنيد.2. بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي
ارتباطات امروزه سريع‌تر از گذشته شده است و آن هم به لطف وجود موبايل و تبلت و حضور برنامه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي در آن‌ها است. هدف شما جذب كاربر بيشتر است و چه محيطي بهتر از شبكه‌هاي اجتماعي كه امروزه به يكي از اصول بازاريابي ديجيتال تبديل‌شده است.
22 درصد جمعيت دنيا از فيس بوك استفاده مي‌كنند.تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي هرساله رو به گسترش است و جالب است كه بدانيد تبليغات در فيس بوك در سال 2017، 74 درصد افزايش پيدا كرد.تخمين زده مي‌شود كه درسال 2021 ويدئو مهم‌ترين و پربازديدي‌ترين محتوا شبكه‌هاي اجتماعي شود و باعث افزايش 80 درصد ترافيك بازديدكننده مي‌شود.شبكه‌هاي اجتماعي به‌عنوان يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي ديجيتالي استفاده مي‌شود. مهم‌ترين مزيت شبكه‌هاي اجتماعي را مي‌توان در گستردگي آن تعريف كرد يعني اينكه تفاوتي ندارد كه كسب‌وكار شما چيست؛ هر نوع كسب‌وكاري كه داشته باشيد، مي‌توانيد از اين شبكه‌ها استفاده كنيد. البته بايد اصول و قواعد فعاليت در هركدام را بدانيد و به‌درستي به كار ببريد.
نكاتي براي موفقيت در سال 2021
مخاطبان خود را به‌درستي بشناسيد. آن‌ها دسته‌بندي كنيد و براي دسته محتواي مخصوص ايجاد نماييد.انواع فرمت‌هاي توليد محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي را بشناسيد.لازم نيست كه در تمامي نوع توليد محتوا فعاليت كنيد. براي اينكه بتوانيد در بازاريابي ديجيتال موفق باشيد، يك نوع را انتخاب كرده و در آن قوي فعاليت كنيد.محتوا ارزشمند توليد كنيد. وقت كاربران هرساله محدودتر مي‌شوند و آن‌ها ترجيح مي‌دهند كه مطالب كوتاه اما مفيدي را مطالعه كنند.

3. بازاريابي محتوا
از هر ابزاري كه در بازاريابي ديجيتال استفاده مي‌كنيد، بايد محتوا را در نظر بگيريد. بازاريابي محتوا يعني شناخت روش‌ها و تكنيك‌هاي توزيع محتوا را بايد جز اصول كاري خود قرار دهيد. محتوايي كه نوشته مي‌شود ولي درجايي نشر نشود و كسي نبيند، چه ارزشي دارد؟
امروزه بازاريابي محتوا سه برابر ديگر تكنيك‌ها براي شما ورودي كاربر مي‌آورد و 62 درصد هزينه بازاريابي شما را كاهش مي‌دهد.تقريباً جوانان 18 تا 19 ساله بيشتر از همه به دنبال اطلاعات و محتواي خود هستند.كسب‌وكارهاي كوچك با محتوا، تقريباً 126 درصد بيشتر از همكاران خود كه محتوايي در سايت يا شبكه‌هاي خود قرار نمي‌دهند، كاربر جذب مي‌كنند.هر نوع كسب‌وكار داريد و در بستر اينترنت و فضاي ديجيتال فعاليت مي‌كنيد، محتوا مهم‌ترين و ارزان‌ترين روش براي گسترش فعاليت شما است.

تنها يك دوره ديجيتال ماركتينگ خوب مي‌تواند اين موضوع رو پاسخ بدهد


نكات بازاريابي ديجيتالي در بخش محتوا در سال 2021
قبل از اينكه شروع به نوشتن در هر حوزه‌اي را كنيد، اطلاعات و دانش خود را در آن زمينه افزايش دهيد.هيچ‌گاه در نوشتن محتوا عجله نكنيدكلمات كليدي را در مكان‌هاي درست به كار ببريد. از به كار بردن زياد آن‌ها خودداري كنيد.تمامي انواع محتواها را در متن خود به كار ببريد، مخصوصاً اگر قصد توليد محتوا آموزشي را داشته باشيد.

بهترين دوره بازاريابي ديجيتال كجاست؟

4. اينفلوئنسر ماركتينگ
بعضي از كارخانه‌ها و شركت‌ها هميشه تلاش مي‌كنند تا محصولات و خدمات خود را از طريق افراد مشهور و معروف دنيا به فروش برسانند يا تبليغ كنند. استفاده از چنين خدماتي را اينفلوئنسر ماركتينگ مي‌گويند. البته اين فقط محدود به افراد مشهور و صاحب‌نام نمي‌شود، حتي شخصي هم به‌صورت فريلنسري فعاليت مي‌كند، به اين تكنيك بازاريابي فكر مي‌كند.
74 درصد مردم تبليغاتي را كه در آن از افراد مشهور استفاده مي‌شود را بيشتر پسند مي‌كنند و ترغيب به خريد كالاي تبليغ‌شده مي‌شوند.اگر صاحب يك برند هستيد، اگر انجمن خاصي داريد يا در حالت كلي به دنبال متد و روشي هستيد كه بتوانيد با آن محصولات خود را به فروش برسانيد، اين‌يكي از بهترين تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال است.
5. ديجيتال پي آر
حدود 80 درصد افراد ترجيح مي‌دهند تا در خصوص شركتي از طريق يك خواندن مطلب تا تبليغات، اطلاعاتي را به دست بياورند.هر كسب‌وكاري نياز به اين نوع تكنيك بازاريابي ديجيتال دارد. حتي استفاده از تكنيك ديجيتال پي آر براي افرادي كه قصد برند سازي خود را دارند، مفيد است. تكنيك ديجيتال پي آر، شما تلاش مي‌كنيد كه از طريق محتوا و انتشار آن در ديگر سايت، تبليغات خود را انجام دهيد مانند رپورتاژ آگهي.
تكنيك‌هاي ديجيتال پي آر در سال 2021
سايت و مكان‌هايي را پيدا كنيد كه براي انتشار مطالب سايت شما، متناسب با كسب‌وكارتان باشد.مكان‌هايي را كه براي انتشار پيدا مي‌كنيد، خود تبليغاتي نباشند.انجمن‌ها و فروم هايي كه متناسب با كسب‌وكارتان هستند را پيداكرده و در آنجا فعاليت كنيد.اصول نگارش آن را ياد بگيريد.

 

و اگر در نهايت عاشق يادگيري علم  ديچيتال ماركتينگ هستيد يكي از جامع ترين و بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران رو از دست ندهيد

منبع:سئو كار  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.