۵ دليل اهميت بازاريابي ديجيتال

آموزش بازاريابي آنلاين

۵ دليل اهميت بازاريابي ديجيتال

۶ بازديد

حتما شما هم روزهايي را به ياد مي آوريد كه كمپين بازاريابي به معناي استفاده از تلويزيون، راديو و رسانه هاي چاپي بود. بله حالا زمان آن فرا رسيده است كه نظر خود را در مورد روش هاي سنتي بازاريابي تغيير دهيد. آن روزها به سرعت سپري شده اند. اگرچه مي توان برخي از روش هاي سنتي را در برنامه هاي بازاريابي امروزي نيز گنجاند اما بازاريابي در حال حاضر چيزي بيشتر از آن است. حتما متوجه شده ايد كه رسانه هاي موجود به سرعت در حال ديجيتالي شدن هستند. كاهش چشمگيري در رسانه هاي چاپي به وجود آمده است. البته اين موضوع بدين معني نيست كه چنين محيط هايي براي بازاريابي مناسب نيستند. پيشرفت اغلب مترداف با تغيير است. براي اينكه شما نيز خود را با اين تغيير هماهنگ سازيد بايد بتوانيد اين مسير را كاوش كنيد. پيشرفت هايي كه در حوزه ديجيتال به وجود آمده است دنياي بي پاياني از احتمالات را به وجود آورده است. رسانه هايي كه به شكل ديجيتال ذخيره مي شوند را با عنوان رسانه هاي ديجيتال مي شناسند. برخي از رسانه هاي ديجيتال در برگيرنده وب سايت، رسانه هاي اجتماعي؛ كتاب هاي الكترونيكي و مجلات ديجيتال است.

بازاريابي ديجيتال انعطاف پذير است:

يكي از بزرگترين فاكتورهايي كه باعث افزايش محبوبيت رسانه هاي ديجيتال و بازاريابي از طريق آن شده است ، انعطاف پذيري است كه در اختيار خواننده خود مي گذارد. اگر شما در رسانه هاي چاپي خطايي بكنيد و آن ايتم در حال حاضر منتشر شده باشد تقريبا هيچ شانسي براي رفع مشكل موجود نخواهيد داشت. اما اين موضوع در مورد رسانه هاي ديجيتال صدق نمي كند.

بهترين دوره بازاريابي ديجيتال كجاست؟

سرعت بالايي دارد:

ديجيتال سرعت بالايي دارد و مي تواند سرعت دستيابي شما به اهداف را افزايش دهد. شما مي توانيد از طريق پلتفرم هاي مختلف به آن دسترسي داشته باشيد. همچنين استراتژي هاي پولي نيز وجود دارد كه مي تواند دسترسي شما را افزايش دهد و باعث تعامل بازار با شما گردد. يك رسانه چاپي بايد مراحل زيادي را طي كند تا بتواند به مشتري و مخاطب خود دست يابد. محتواي ديجيتال را مي توان در عرض چند ساعت منتشر كرد.

عملكرد و قابليت هاي نامحدودي دارد:

زماني كه صحبت از عملكرد و زيبايي ظاهري رسانه هاي ديجيتال به ميان مي آيد، همه چيز تغيير خواهد كرد. همانطور كه مي دانيد افزونه هاي مختلفي وجود دارد كه مي تواند تجربه كاربري را دو چندان كند. همين امر باعث مي شود دنيايي از احتمالات بي پايان براي كمپين هاي بازاريابي ايجاد گردد و ديده شدن برند در بازار بيشتر شود. محتواي ديجيتال با افزودن افكت هاي صوتي، قابليت هاي تعاملي، فيد رسانه هاي اجتماعي و فرم هاي مختلف به شدت بهينه شده است.

<< دوره بازاريابي ديجيتال راهي براي كاهش اشتباهات رايج ديجيتال ماركتينگ>>

 

بينش ها در آن قابل اندازه گيري است:

زماني كه مسير ديجيتال را پيش مي گيريد ، بينش هاي مختلفي را كسب خواهيد كرد كه مي توانيد از آن براي محصولات خود استفاده كنيد.با پرسيدن سوال در رسانه هاي اجتماعي يا وبلاگ و به كارگيري نظرسنجي آنلاين مي توانيد احساسات و افكار مخاطبان خود را در مورد موضوع مشخص قضاوت كنيد. شما مي توانيد ببينيد چه كاري را درست انجام داده ايد و در كجاي كار كوتاهي كرده ايد. استفاده از ابزارهاي آناليتيكي يا رسانه هاي اجتماعي نيز به شما قدرت قضاوت در مورد تمايل افراد را مي دهد.

<< در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال  سنجه هاي بازاريابي ديجيتال را متفاوت تر ياد خواهيد گرفت >>

 

جلب توجه كاربران بيشتر و بهتر انجام مي شود:

رسانه هاي ديجيتال به شما اين اجازه را مي دهد كه مخاطبان خود را به روش هاي مختلفي درگير كنيد كه قبلا نمي توانستيد از آنها استفاده كنيد. منتشر كردن يك فايل ويدئويي بسيار توصيفي تر از خواندن يك مقاله خسته كننده است. ديجيتال شما را قادر مي سازد احساسات بيشتري را به هنگام تعامل با كاربران به كار ببنديد تا بتوانيد يك پيام جذاب ايجاد كنيد. در رسانه هاي ديجيتال مي توانيد مخاطب را جلب كنيد و با سرعت بيشتري آن را به مشتري تبديل نماييد. دنياي ديجيتال با سرعت ثابتي در حال پيشرفت و تكامل است. همانطور كه مي دانيد تاكتيك هاي آنلاين مختلفي وجود دارد كه مي تواند با اهداف و محصولات شما هماهنگ و سازگار باشد. برخي از افراد بر اين باورند كه داده هاي بزرگ( يا همان كلان داده) مهم ترين عنصر كمپين موفق است. با اينحال ديجيتال نيز مي تواند داده هاي بزرگ را بزرگ تر كند.

تنها يك دوره ديجيتال ماركتينگ خوب مي‌تواند اين موضوع رو پاسخ بدهد.

و اگر در نهايت عاشق يادگيري علم  ديچيتال ماركتينگ هستيد يكي از جامع ترين و بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران رو از دست ندهيد

 

منبع: كروشه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.