انواع بازاريابي ديجيتال و مزاياي آنها

۶ بازديد

بيش از 70% بازاريابان بر اين باورند كه بازاريابي سنّتي ديگر پاسخگوي انتظارات كسب‌وكارها نيست. اين بدان معناست كه تقاضا براي بازاريابي ديجيتال هرروز رو به افزايش است و پيش‌بيني مي‌شود در سال آينده فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال شركت‌ها و كسب‌وكارها در اينترنت افزايش قابل‌توجهي داشته باشد.
با توجه به اهميتي كه بازاريابي ديجيتال دارد، در اين مقاله مي‌خواهيم انواع بازاريابي ديجيتال و مزاياي آنها را براي شما شرح دهيم. پيش از شروع آموزش بازاريابي ديجيتال ابتدا با ابزارهاي موجود آشنا شويد.

تنها يك دوره ديجيتال ماركتينگ خوب مي‌تواند اين موضوع رو پاسخ بدهد



مهم‌ترين ابزارهاي بازاريابي ديجيتال

ديجيتال ‌ماركتينگ از ابزارهايي براي رسيدن اهداف خود مانند فروش بيشتر، جذب مشتري، برند آگاهي استفاده مي‌كند:

  • وبسايت
  • پست‌هاي وبلاگ
  • شبكه‌هاي اجتماعي
  • كتاب‌هاي الكترونيك و مقالات مفيد
  • اينفوگرافيك‌ها
  • بروشورهاي آنلاين
  • ايميل
  • و …

<< شناخت كامل ابزارهاي ديجيتال در دوره بازريابي ديجيتال عادل طالبي >>

اقسام بازاريابي ديجيتال

بازاريابي ديجيتال انواع و اقسامي دارد. گاهي اوقات يك برنامه‌ي بازاريابي همه انواع ديجيتال ‌ماركتينگ را شامل مي‌شود و گاهي اوقات يك بازارياب ديجيتال با توجه به استراتژي و اهداف تعيين‌شده به برخي از آنها اكتفا مي‌كند. در زير برخي از معروف‌ترين انواع بازاريابي ديجيتال را براي شما توضيح داده‌ايم.


بهينه‌سازي سايت براي موتور جستجو (SEO)

بهينه‌سازي براي موتور جستجو (SEO) به اين منظور است كه شما در صفحه‌ي نتايج موتور جستجو بالاترين جايگاه را از آن خود كنيد. گاهي اوقات از اين فعاليت با عنوان بازاريابي موتور جستجو يا SEM نيز ياد مي‌شود (كه البته تفاوت‌هايي بين اين دو وجود دارد).


بهينه‌سازي سايت براي موتور جستجو در واقع به معني آن است كه شما صفحات وبي ايجاد كنيد كه براي موتورهاي جستجو جالب و جذاب باشند. اهميت اين موضوع بدين خاطر است كه مردم در موتورهاي جستجويي مانند گوگل براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده مي‌كنند.


بيشتر مردم براي اينكه پاسخي براي سؤالات خود پيدا كنند يا محصولي خريداري كنند، از گوگل استفاده مي‌كنند. در صورتي كه برندي بتواند در صفحات اول نتايج جستجو قرار بگيرد، مشتري‌هاي بيشتر و در نتيجه سود بيشتري كسب خواهد كرد.


مزاياي سئو

  • ترافيك سايت را افزايش مي‌دهد.
  • باعث افزايش شهرت برند مي‌شود.
  • در بازديد وب‌سايت تأثير بسزايي دارد.
  • باعث افزايش فروش محصولات و سودآوري مي‌شود.
  • يكي از ارزان‌ترين نوع تبلييغات است.اعتبار كسب‌وكار را افزايش مي‌دهد.
  • باعث اعتماد بيشتر مخاطبان، مشتري‌ها و حتي سرمايه‌گذاران به كسب‌وكار شما مي‌شود.

شما مي‌‎توانيد با استفاده از روش‌هايي همچون توليد محتواي يكتا و خاص، استفاده اصولي از كلمات كليدي، بهينه‌سازي تصاوير سايت و بالا بردن خوانايي محتوا كيفيت سايت و محتواهاي خود را افزايش دهيد و رتبه‌ي بهتري در موتورهاي جستجو كسب كنيد.

براي درك بهتر “سئو” به نمودار زير توجه كنيد. اين نمودار مربوط به شركتي است كه در جستجوي گوگل جايگاهي نداشت، اما پس از چند ماه با رعايت نكات بازاريابي ديجيتال، توانست به رتبه مناسبي در گوگل دست پيدا كند.

<< در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال سئو را متفاوت تر ياد خواهيد گرفت >>


بازاريابي محتوا

محتوا يكي از مهم‌ترين و مؤثرين عوامل براي ارتقاي رتبه در گوگل است. به نظر بسياري از كارشناسان ديجيتال‌ماركتينگ، بازاريابي محتوايي يكي از مهم‌ترين انواع بازاريابي ديجيتال محسوب مي‌شود.


بازاريابي محتوايي به معناي توليد محتواي اصل و باكيفيت است كه توجه مخاطب را به خود جلب كند. اگر يك فرد يك “عبارت” را در موتور جستجو تايپ كند و سپس از طريق صفحه‌ي نتايج به مقاله شما برسد و در نهايت محتواي شما آنقدر جذاب و كاربردي باشد كه او آن را تا انتها بخواند، توانسته‌ايد يك مشتري بالقوه براي كسب‌وكارتان بسازيد.


براي بازاريابي محتوا شما بايد از كليدواژه هاي مناسبي استفاده كنيد و يه طور كلي استراتژي كلمات كليدي داشته باشيد. براي اين كار مي‌توانيد سايت‌هاي رقبا را بررسي كنيد و از كليدواژه ‌هاي آنها استفاده كنيد. نحوه استفاده از كلمات كليدي در مقالات بسيار مهم است و به رتبه‌گرفتن مقالات در گوگل كمك مي‌كند.
در محتواهاي خود موارد زير را به كار ببريد:

  • اطلاعات مفيد، دقيق و بروز
  • ويدئوهاي جذاب و كاربردي
  • تيترهاي مناسب و جذاب و استفاده از نكات ويرايشي زبان فارسي
  • مقالات طولاني و كامل كه تمام اطلاعات مورد نياز را به خواننده بدهد.
  • استفاده درست از تصاوير

بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي

بازاريابي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي به روش‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد و شما مي‌توانيد با استفاده از آنها ره صد ساله را يك‌شبه طي كنيد! شبكه‌ي اجتماعي مناسب با حوزه كاري خود را انتخاب نماييد و محتواي مناسب با مخاطبين‌تان در آن شبكه توليد و منتشر كنيد.
براي مثال اگر در حوزه ميكاپ و مد كار مي‌كنيد، بهترين اپليكيشن براي شما اينستاگرام است و با يك برنامه و استراتژي مناسب مي‌توانيد در كوتاه‌مدت شناخته شويد.


پرداخت به ازاي هر كليك (PPC)

در اين روش به يك سايت تبليغ‌كننده، به ازاي هر بار كليكي كه روي تبليغ شما مي‌شود، هزينه‌اي پرداخت مي‌گردد. گوگل‌ادز سك ابزار مناسب و مفيد براي تبليغات در صفحات نتايج جستجوي گوگل است كه باعث بيشتر ديده شدن و كليك خوردن لينك هايتان در گوگل مي‌شود.
تبليغات كليكي بسيار به‌صرفه هستند و تنها در زماني كه مخاطب بر روي آن كليك كند و يا به وب سايتتان مراجعه نمايد، هزينه مي‌پردازيد. در صورتي كه اين تبليغات به شيوه‌ي درستي انجام شود اين هزينه‌ها عملاً ناچيز خواهد بود.
اگر مي‌خواهيد بيشترين ميزان بازگشت سرمايه را داشته باشيد، بايد از يك فرد متخصص در اين زمينه بهره ببريد. براي كسب اطلاع بيشتر از طريق اين صفحه اقدام كنيد.

بهترين دوره بازاريابي ديجيتال كجاست؟


ايميل ماركتينگ

ايميل ماركتينگ يكي ديگر از انواع بازاريابي ديجيتال است. در اين شيوه‌ي بازاريابي شما به طور مستقيم و از راه اراس ايميل با همه افراد ارتباط برقرار مي‌كنيد.
مهم‌ترين اصل ايميل ماركتينگ اين است كه هميشه پيش از اضافه كردن يك مخاطب به ليست ايميل‌هاي شركت از او اجازه بگيريد. در غير اين صورت شما مزاحم تلقي مي‌شويد و به اعتبار كسب‌وكارتان ضربه مي‌خورد.
يك نكته مهم بازاريابي ايميلي اين است كه در كنار ايميل‌هاي تبليغاتي خدمات رايگان نيز به مشتري‌هاي خود ارائه دهيد. با اين شيوه مشتري تشويق مي‌شود كه تمامي ايميل‌هاي شركت شما را با دقت بررسي نمايد.
در يك مطالعه، بازاريابي ايميلي با ساير انواع بازاريابي ديجيتال مقايسه شده است. بر اساس اين مطالعه نرخ بازگشت سرمايه در بازاريابي ايميلي به ازاي هر دلار، حدود 40 دلار محاسبه شده است كه آماري بسيار قابل ملاحظه‌اي است.

نتيجه
با بهره‌گيري از انواع بازاريابي ديجيتال مي‌توانيد شرايط ايده‌آلي را براي كسب‌وكار خود ايجاد نماييد. شايد در نگاه اول اين مسئله ضروري به نظر نرسد، اما بايد بدانيد كه بسياري از كسب‌وكارهاي بزرگ جهان، پيشرفت خود را مديون بازاريابي ديجيتال هستند.

 در نهايت اگر عاشق يادگيري علم  ديچيتال ماركتينگ هستيد يكي از جامع ترين و بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران رو از دست ندهيد.

 

منبع:آران ادز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.