چگونه هزينه‌هاي بازاريابي محتوا را كاهش دهيم؟

۳۸ بازديد

آيا مي‌توانيد بازاريابي محتواي شركت را با هزينه‌ي پايين‌تر يا در زمان كوتاه‌تر اجرا كنيد، به‌طوري‌كه كيفيت آن حفظ شود؟

بازاريابي محتوا يكي از محبوب‌ترين و مقرون به‌صرفه‌ترين استراتژي‌هاي بازاريابي در دسترس است، اما به اين معنا نيست كه هزينه‌ي بسيار پاييني دارد. اگر بخواهيد يك استراتژي باكيفيت را به مرحله‌ي اجرا درآوريد، صرف‌نظر از اينكه محتواي دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال موردنظر شما را كارمندان داخل شركت تهيه مي‌كنند يا مؤسسات خارج شركت، درهرصورت بايد سرمايه‌گذاري سنگيني داشته باشيد.
خوشبختانه تكنيك‌هايي وجود دارند كه به شما كمك مي‌كنند بدون كاهش كيفيت، هزينه‌ي بخش بازاريابي را كاهش دهيد. بيشتر بازارياب‌ها هرگز از اين تكنيك‌ها صحبت نمي‌كنند، زيرا نمي‌خواهند اسرار خود را به اشتراك بگذارند دوره جامع بازاريابي ديجيتال يا نمي‌خواهند اين ابزارها در راه‌هاي نادرست به كار گرفته شوند.
content marketing
محتواي قديمي را دوباره مورداستفاده قرار دهيداحتمالاً با خودتان فكر مي‌كنيد: «چه ايده‌ي بدي!» بله، اگر اين تكنيك را درست اجرا نكنيد، ايده‌ي واقعاً بدي خواهد بود. فرض كنيم يكي دو سال پيش، يك پست وبلاگ بسيار موفق با موضوعي كه هميشه در صنعت شما صادق است، منتشر كرده‌ايد. شكي نيست كه اين محتوا مي‌تواند خوانندگان زيادي را به وبلاگ شما جذب كند يا نرخ تبديل بيشتري به همراه بياورد. پس چرا نبايد با انتشار دوباره‌ي مطلب، از اين پتانسيل استفاده كنيد؟
البته شما نمي‌توانيد هرماه مطالب مشابهي پست كنيد و اميدوار باشيد نتايج جديدي ببينيد. اما گزينه‌هاي معتبري نيز پيش رو داريد. اگر آموزش جامع بازاريابي آنلاين لااقل يك سال از انتشار محتواي شما گذشته، احتمالاً به ورطه‌ي تكرار نمي‌افتيد. اگر مي‌خواهيد در مدت‌زمان كوتاه‌تري محتوا را بازنشر دهيد، بايد برخي تغييرات را در پست خود لحاظ كنيد. براي مثال تغيير تيتر، تغيير بخش‌هاي داخلي و ويرايش محتوا به‌نحوي‌كه حس يك مطلب جديد را تداعي كند. فقط مطمئن شويد كه url آن را تغيير نمي‌دهيد، زيرا در اين صورت ارزش سئوي از پيش‌ساخته شده‌ي خود را از دست مي‌دهيد.
محتواي خود را در رسانه‌هاي جديد نشر دهيداگر درگذشته محتواي موفقي را در وبلاگ خود داشته‌ايد، مي‌توانيد آن را براي رسانه‌هاي ديگر دوباره طراحي كنيد. به‌عنوان‌مثال مي‌توانيد داده‌ها را به‌صورت اينفوگرافيك طراحي كنيد، يا برخي از نكات مهم را در يك ويديو بازتاب دهيد.
شما حتي مي‌توانيد مقاله‌ي خود را به‌عنوان فصلي از يك كتاب الكترونيكي بزرگ‌تر منتشر كنيد، يا آن را به بخش‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنيد و در رسانه‌هاي اجتماعي نظير توييتر يا فيس‌بوك، پست كنيد.
Money-Saving Content-Marketing 
مطالب را ارتقا دهيدايده‌هاي خلاقانه، توليد محتوا، ويرايش و سپس انتشار آن، گام‌هايي در جهت موفقيت بازاريابي محتوا هستند، اما برخلاف  آنچه كه اغلب بازارياب‌ها فكر مي‌كنند، سيكل بازاريابي در همين مرحله پايان نمي‌گيرد.
مقالات مرتبط:چگونه عملكرد بازاريابي محتوا را بسنجيممعرفي كتاب‌هايي در رابطه با بازاريابي محتوابه گفته‌ي اريك سيو، كارآفرين و مديرعامل شركت سينگل گرين، شما بايد ۲۰ درصد از زمان خود را براي توليد محتوا و ۸۰ درصد آن را براي ارتقاي محتوا صرف كنيد. براي شروع، محتواي توليدي را در همه‌ي كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي شركت، منتشر كنيد. همچنين مي‌توانيد از آگهي‌هاي پرداختي يا اينفلوئنسر ماركتينگ نيز استفاده كنيد. يا محتوا را به وب‌سايت‌هاي مختلف ارائه دهيد و لينك داخلي آن را دريافت كنيد.
سريال‌هاي ماهانه توليد كنيديكي از عناصر وقت‌گير كمپين‌هاي بازاريابي محتوا، خلق ايده‌هاي جديد است. شما بايد دائماً موضوعات نوآورانه‌ي جديدي مطرح كنيد، در مورد آن‌ها تحقيق كنيد و راهي براي ارائه‌ي جذاب محتوا به مخاطب بيابيد.
اما با توليد سري ماهانه، در زمان و پول خود صرفه‌جويي مي‌كنيد. به‌عنوان‌مثال مي‌توانيد هرماه در مورد يكي از تأثيرگذاران صنعت خود صحبت كنيد. يا در يك مجموعه‌ي چندقسمتي، مفاهيم پايه‌اي كسب‌وكار خود را براي مخاطبين جديد شرح دهيد.
Money-Saving Content-Marketing 
مصاحبه كنيدمصاحبه‌ها يكي از تأثيرگذارترين و قوي‌ترين انواع محتوايي هستند كه مي‌توانيد توليد كنيد. براي مثال اگر با يكي از افراد تاثيرگذار صنعت مصاحبه كنيد، هم وقت كمي صرف مي‌كنيد و هم اعتبار خود را تا حد زيادي افزايش مي‌دهيد.
امروزه دسترسي به تجهيزات صوتي و ويديويي بسيار ساده و مقرون‌به‌صرفه است و تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد، آماده كردن سؤالات مصاحبه است. سؤالات را بپرسيد و بعداً مصاحبه را روي كانال ارتباطي موردنظر منتشر كنيد.
دعوت از نويسندگان مهمانحضور همكاران مهمان نيز به وبلاگ شما رونق بيشتري مي‌دهد. بسياري از نويسندگان جوان و مشتاق از اين دعوت استقبال مي‌كنند، زيرا به آنها فرصتي براي ديده شدن مي‌دهد. به‌علاوه كيفيت كار آموزش آنلاين بازاريابي ديجيتال برخي از آن‌ها واقعاً عالي است.
به‌اين‌ترتيب هم شما به محتواي مناسبي دست‌يافته‌ايد وهم نويسنده‌ي مهمان از مخاطبين جديدي بهره‌مند شده است. طبق روال معمول، نيازي نيست به يك نويسنده‌ي مهمان دستمزدي بپردازيد، اما شايد مجبور شويد براي ويرايش مطلب كمي وقت بگذاريد.
محتواي خود را جمع سپاري كنيداگر علاقه‌اي نداريد كه نويسندگان خارج از شركت را به همكاري دعوت كنيد، مي‌توانيد محتواي وبلاگ را به اعضاي داخلي شركت بسپاريد. از اعضاي تيم بخواهيد كه در موقعيت‌ها و رويدادهاي مختلف، در مورد موضوعي كه موردعلاقه‌ي مشتريان است، مطلبي بنويسند.
در اين صورت طيف متنوعي از موضوعات و ديدگاه‌هاي منحصربه‌فرد را دريافت مي‌كنيد كه از دريچه‌هاي متفاوت توصيف‌شده‌اند. به‌علاوه مجبور نيستيد زمان يا هزينه‌ي بيشتري صرف كنيد.
به ياد داشته باشيد كه همه‌ي تدابير كم‌هزينه‌ي شما در يك كمپين بازاريابي، ممكن است مورد سوءاستفاده قرار بگيرند. اما عموم تاكتيك‌هايي كه معرفي كرديم، هيچ‌گونه عواقب منفي در پي ندارند، البته تا زماني كه كيفيت محتوا و رضايت كاربران را اولويت‌هاي اصلي خود قرار دهيد.
در مراحل اول، اين استراتژي‌ها را محتاطانه مورداستفاده قرار دهيد، به‌طوري‌كه در آينده فرصت رشد و اصلاح آن‌ها وجود داشته باشد. اگر مي‌خواهيد كمپين‌هاي بازاريابي پربازده و سودآوري برگزار كنيد، بايد به راه‌هاي خلاقانه‌ي ديگري كه مي‌توانند  آموزش بازاريابي آنلاين هزينه‌هاي شما را كاهش دهند نيز فكر كنيد.

 


منبع: زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.